Gå til innhold

Sende Exmil girkasse til UK, ombygg til Sivil


oterpoter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått pris på å bygge om min exmil girkasse til sivil utveksling.

Er dette noe man kunne fått til selv, eller er det smart å sende til UK?

Pris forespeilet er omkring £960, før frakt etc. 

 

Leser på forumet at transferkassen trolig også er lavere giret, så kanskje denne også burde få seg en ombygg?

 

Jeg har innsett at motorbytte blir uaktuelt, da det er for mye ut fra mitt kompetansenivå, så jeg tenker jeg skal kjøpe ACR performance parts, og sende toppen til de, og få bedre utveksling på gir.

 

Slik den står nå, klarer jeg 83km/h på flatmark uten at jeg da tyner max.

Motbakker er det værre med, da er jeg raskt ned i 50km/h, og jeg vil gjerne kunne følge normalt trafikk. Vestlandet byr jo på litt bakker også..

 

ACR parts kommer fort på rett oppunder 30 000kr for the whole chabang også.

Jeg er mao. på jakt etter å få litt mer ytelse, uten at jeg må gjøre de alt for store inngripene. 

Jeg får vinne i lotto, og så sette ut jobben med å konvertere til V8 :O

 

-m

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motbakkene går ikke raskere med sivil kasse.

Da er det mer gamper som gjelder.

 

Mye av innmaten i begge kassene må byttes for å kalle den sivil etterpå.

Ville fått tak i en utslitt sivil og sendt over i stedet evt. overhalt selv.

Men vil poengtere at de som sendte bort ikke har angret det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer gamper da ja :) det håper jeg rettes med ACR power plus kitet :)

De påstår hardnakket at de skal bytte innmaten til å være som en sivil kasse. Har ikke sjekket med de om de også gjør transferkassen.

 

Det skal sies at jeg har ingen problemer med girkassen min. Den fungerer i alle gir, hopper ikke ut , og virker å være i god stand.

Så om jeg skal tro på de, vil kassen jeg fpr i retur tilsvare en sivil kasse, og som du poengterer, vil jeg sikkert ikke angre.. :)

å fikle med det selv blir kanskje i overkant for en ukyndig bilfikser som meg.

 

-m

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Ø.Trovum said:

Mener å huske at utgående aksel er eneste forskjell i girkassen og all forskjell i utveksling ligger i transferkasse.

Hvordan kan man finne ut av det?

Jeg antar at firmaet jeg skal sende girkass/transferkasse til, vet alt.. og at jeg kun trenger sende, betale, motta.

PS. hva skjer med toll og mva på slikt? Jeg har jo ikke kjøpt noe, kun sendt frem og tilbake. Blir det full fortolling, moms og skit? aldri gjort slikt før.

 

-m

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En x-mil girkasse (one-ton) har identisk giring som en sivil girkasse. Som nevnt tidligere ligger hele forskjellen i giring i transferkassa, ikke i hovedkassa. Så hvis du får giret om hovekassa til sivil giring, så vil du ikke merke forskjell. Ashcroft tilbyr high ratio transfer kit, men dette passer dessverre ikke inn i denne girkassen, kun i sivile.

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle hørt med ashcroft om de er villige til å lage high ratio transfer kit til one-ton kasser og hva dette vil koste, men har ikke fått ut fingern ennå.

For norske småveier så er faktisk ikke x-mil kasse så dum. Den ligger nemlig i fjerde gir nesten hele tiden, mens med sivil girkasse så må man gire hele tiden mellom tredje og fjerde gir. Det er på motorvei den kommer til kort.

 

Andreas

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...