Gå til innhold

kjølevæskelekkasje etter bytte av heater valve Exmil


oterpoter

Anbefalte innlegg

hei.

Byttet heater valve da denne var gåen, og byttet samtidig wire, da denne var gåen. 

Måtte av med termostat for å komme til, med de tre lange boltene. 

 

Nå når alt er på plass igjen ser jeg at det lekker litt kjølevæske, og jeg mistenker at det er enten i gjengene mellom selve ventilen og det mellomstykket , eller selve mellomstykket og ned på blokken.

Det var en kobber ring mellom blokk og mellomstykket (aner ikke hva den delen heter).

Skal man kanskje bruke noe gjengetråd eller noe lignende før man monterer dette?

Selve termostaten og huset har jo sine pakninger, som jeg byttet, etter å ha rengjort.

 

Det var ingen lekkasjer fra dette før jeg valgte å fikle med det.

 

Det er sikkert jeg som har gjort nok en amatørfeil her :)

 

-m

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

Jeg la selvsagt på pakningssement når jeg la på pakninger :)

Det er derfor jeg mistenker at det trolig IKKE er der problemet er, og begynte å tenke på metall mot metall.. og at det sikkert ikke er den mest ideelle tetning uten annet stuff der.

Jeg må uansett opp med delene, og sjekke. Tror jeg bytter tilhørende slanger også i samme slengen.

Men ingen remedium som bør ligge på gjengene ?

 

-m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gi dem et tørk med pakningsmasse hvis du vil.

Litt tykt fett tetter også bra.

Men pakningene skal jo holde vannet unna boltene med mindre noen har boret opp defekt bolt og boret for dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...