Gå til innhold

Discovery 3 - tilhengerkontakt - EU kontroll


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Lite visste jeg at manglende parklys var en 2er feil på EU - skulle tatt meg bryet igår å flytta de fra hanskerommet og ut i lykta-_-

 

Men, kontrollantend sa noe rart om tilhengerkontakten. Han sa at der er det nok en feilkobling for når han kobla den til så funka alt helt til blinklysene.  Da begynte baklysene å blinke. Dette får jeg jo ikke sjekka siden jeg ikke har henger... men er det noen som har god peiling på disse kontaktene?

 

Sette på en ny kontakt? Åpne den gamle og se? Er det noe koblingsskjema over de 13 pin kontaktene?

 

Litt diffus tullefeil dette. Den funka vitterlig når jeg trakk opp en båt i sommer. Var veldig nært prikkfri visning nå, men holdt ikke helt inn. 

 

Takk for svar. 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente han baklysene på bilen, at de begynte blinke? 

eller flashet blinklys i test saken ? 

Moderne biler, sender jo ut " test" signal på blinklys krets, som får dioder til å flashe.

Bruker de en slik tester med lys dioder, får jo alle nye biler feil på henger kontakten... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva han brukte, men sa at han hadde prøvd to ulike testgreier for å være sikker. Var vist baklysa på bilen som blinka... og det høres jo sprøtt ut. Om det er på henger så har han vel pressa den inn feil?

 

Får finne ut hva han mente når jeg har en henger tilgjengelig. Evt så svinger jeg innom det lokale verkstedet i Drammen og ber de finne ut av det sammen med etterkontrollen. Ikke store greiene sikkert

Jeg vet ikke hva han brukte, men sa at han hadde prøvd to ulike testgreier for å være sikker. Var vist baklysa på bilen som blinka... og det høres jo sprøtt ut. Om det er på henger så har han vel pressa den inn feil?

 

Får finne ut hva han mente når jeg har en henger tilgjengelig. Evt så svinger jeg innom det lokale verkstedet i Drammen og ber de finne ut av det sammen med etterkontrollen. Ikke store greiene sikkert, mest irriterende med en runde to<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har jo en egen "ECU" som eg mener skiller bilens lys fra henger. 

Så feil på henger påvirke ikke bilens lys. 

Med unntak av blinklys... 

Kan hende jeg tar feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må inspektøren lære seg litt om nye biler..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...