antz82 Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Det har nå dukket opp ett nytt symptom på puman ved oppstart... Hvit røyk og en ny tikkelyd ved oppstart av kald bil.... Prøvde å filme dette... noen som tips? 20200914_092405.mp4 20200914_092417.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Uforbrent diesel? Glødeplugger som har tatt kvelden? Tikkelyden — ikke peiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 14. september 2020 Forfatter Del Skrevet 14. september 2020 Ja, det er det jeg tror også, men de har blitt sjekket på skøyen...funnet i orden Kan det være noe med injection systemet... Utette pakninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Blitt meg fortalt at glødeplugg kan være defekt selv med motstand målt med Ohm meter. Sikreste måten å kontrollere er å ta de ut og sette spenning på, skal gløde kun i toppen. Viss puma er som TD5 så gir vel tettinger og pakninger heller en tungstartet bil. Hvor langt har den gått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 14. september 2020 Forfatter Del Skrevet 14. september 2020 120' km Får ta en sjekk av gl pluggene selv...kan jo egentlig bare bytte de , før de sett seg fast... Bilen starter veldig bra etter endt gløding... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Puma har common rail vil jeg tro, og da vil utette dysetetting ikke gi luft i dieselen, tror jeg. Stikk innom et Fordverksted. De kjenner Transitmotoren bedre enn noen og kan sikkert komme med tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 15. september 2020 Forfatter Del Skrevet 15. september 2020 Ja, stemmer med Commonrail på forden Skal prøve å bytte glødeplugger først tenkte jeg...siden dette skjer bare ved første oppstart på morgenen... Sjekket litt på defender forumet i uk, og det kan være glødeplugger...ubrent diesel ved oppstart. Overfuling kan også være ett punkt...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 17. september 2020 Forfatter Del Skrevet 17. september 2020 (endret) Tok en tur nedom Ford verkstedet, de prøvde med diagnose, men fikk ikke kontakt med bilen.... "noe med noe rettigheter og frislipp av programvare mummle mummle" Mente det kunne være dysene eller glødeplugger. .. så like langt foreløpig Det er også registrert at det er litt fuktighet under plastdekslet på toppen rundt dysene....ikke noe spesielt lukt...ikke mye heller... Endret 17. september 2020 av antz82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Skiftet glødeplugger på min Puma. Glødeplugger sitter slik til at de ikke kan sjekkes uten at innsug må av. Skiftet like godt alle glødeplugger. Men jeg synes røyk var litt farget og ikke hvit. Stemmer det. I såfall gar jeg dette også, men bare kald motor. Varm motor er det ingen smårøyk ved oppstart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 (endret) Driver å skifter glødeplugger jeg også, insugsmanifolden ligger i rensebad, var litt ekkel invendig, i samme slengen så blender jeg av egr ventilen fysisk med plate og ser om jeg kan bygge om luftingen til topplokket, så den ikke går rett inn i luftinntaket igjenn... Ser at det ser ut som det er litt fuktig på toppen hvor dysene sitter...hmmm Endret 27. september 2020 av antz82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 Noen som vet om glødeplugger skal smøres med "sølvfett" /high temp greas før installasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 13 timer siden, antz82 skrev: Driver å skifter glødeplugger jeg også, insugsmanifolden ligger i rensebad, var litt ekkel invendig, i samme slengen så blender jeg av egr ventilen fysisk med plate og ser om jeg kan bygge om luftingen til topplokket, så den ikke går rett inn i luftinntaket igjenn... Ser at det ser ut som det er litt fuktig på toppen hvor dysene sitter...hmmm sett inn en catch box (oljeoppsamler) mellom avsug fra topplokk (veivhus ventilasjon) og innsug. Reduserer olje inn i turbo og intercooler - kan være en fordel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Ok, takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.