Gå til innhold

Hvit røyk og tikking


antz82

Anbefalte innlegg

Blitt meg fortalt at glødeplugg kan være defekt selv med motstand målt med Ohm meter. Sikreste måten å kontrollere er å ta de ut og sette spenning på, skal gløde kun i toppen. Viss puma er som TD5 så gir vel tettinger og pakninger heller en tungstartet bil. Hvor langt har den gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer med Commonrail på forden

Skal prøve å bytte glødeplugger først tenkte jeg...siden dette skjer bare ved første oppstart på morgenen...

Sjekket litt på defender forumet i uk, og det  kan være glødeplugger...ubrent diesel ved oppstart.

Overfuling kan også være ett punkt...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur nedom Ford verkstedet, de prøvde med diagnose, men fikk ikke kontakt med bilen.... "noe med noe rettigheter og frislipp av programvare mummle mummle"

Mente det kunne være dysene eller glødeplugger.

.. så like langt foreløpig:rolleyes:

Det er også registrert at det er litt fuktighet under plastdekslet på toppen rundt dysene....ikke noe spesielt lukt...ikke mye heller...

Endret av antz82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skiftet glødeplugger på min Puma. Glødeplugger sitter slik til at de ikke kan sjekkes uten at innsug må av. Skiftet like godt alle glødeplugger. Men jeg synes røyk var litt farget og ikke hvit. Stemmer det. I såfall gar jeg dette også, men bare kald motor. Varm motor er det ingen smårøyk ved oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å skifter glødeplugger jeg også, insugsmanifolden ligger i rensebad, var litt ekkel invendig, i samme slengen så blender jeg av egr ventilen fysisk med plate og ser om jeg kan bygge om luftingen til topplokket, så den ikke går rett inn i luftinntaket igjenn...

 

Ser at det ser ut som det er litt fuktig på toppen hvor dysene sitter...hmmm

20200926_193432.jpg

Endret av antz82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, antz82 skrev:

Driver å skifter glødeplugger jeg også, insugsmanifolden ligger i rensebad, var litt ekkel invendig, i samme slengen så blender jeg av egr ventilen fysisk med plate og ser om jeg kan bygge om luftingen til topplokket, så den ikke går rett inn i luftinntaket igjenn...

 

Ser at det ser ut som det er litt fuktig på toppen hvor dysene sitter...hmmm

20200926_193432.jpg

sett inn en catch box (oljeoppsamler) mellom avsug fra topplokk (veivhus ventilasjon) og innsug. Reduserer olje inn i turbo og intercooler - kan være en fordel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...