Gå til innhold

Hva er dette?


G.ARNE

Anbefalte innlegg

Driver å skal lage en lampe av noe gammelt landbruksredskap som jeg fant på låven. Men lurer litt på hva det opprinnelig har vært. Har kontaktet produsenten Underland, men de viste ikke hva det var. Så da prøver jeg her. 

 

Ut fra størrelsen og konstruksjon  vil jeg tro det er for hest og ikke traktor

20200912_170505.jpg

20200912_170514.jpg

20200912_170530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plog som blir dratt av to hester. Fant et bilde på google.. fikk ikke lastet ned bilde men havnet etter hvert på et bilde med en kar og to hester som drar en plog med et sånt hjul under. Dette var på 1920 tallet

Og så er produsenten underhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Låner tråden din.. hva er dette?? Innom en bruktbutikk i dag , oppdaget denne.. lå sammen med smykker og har nøkkelring, skrulokk med en glass stang nedi en beholder inni "smykke". Olje eller illeluktende gammel parfyme med røyk lukt.. trodde gammel gearolje fra serie biler luktet dårlig, helt til i dag

IMG_20200923_193620_3~2.jpg

IMG_20200923_193646_5~2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...