Gå til innhold

Tres amigos feil etter bytte av hjullager


Steffen TG

Anbefalte innlegg

Hei, tres amigos lampene lyser etter bytte av hjullager på høyre bakhjul. Gjelder en 2004 mod FL1. Har byttet ABS-sensor og magnetringen på hjullageret er vendt innover mot abs-sensor. Er det slik at feilkoden må slettes etter abs-sensor er byttet, eller kan det være hjullageret som sitter litt feil? Ser ut som at hjullageret som er byttet, sitter et par millimeter nærmere sensor sammenlignet med det andre bakhjulet. Prøvde å ohmet sensorene, og fikk samme verdi på begge sensorene (venstre og høyre).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke FL 1

 

Men på Discovery2 hadde jeg først ABS lys og og når jeg kom over ca 20-30km fikk jeg tres amigos. Ohmet sensor ok. Nanocom sa svakt sinal fra sensor. Renset ABS sensor, hull og skim. ABS lyset resatte seg selv ved kjøring.

Alt ok.

 

 

 

Endret av Er i garasjen
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...