Gå til innhold

Feil på luftfjæringa


Kjellar2

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Håper noen her har noen gode råd. Jeg har Discovery 3 som har fått problemer med luftfjæringen. Nesten uansett hva jeg prøver kommer jeg ikke til bunns i denne. Feilen oppsto rett etter jeg byttet nedre bærebruer foran og i den forbindelse brukte IIdtool for å tømme belgene helt slik at jeg fikk jekket opp bruene da eg strammet igjen boltene til foringene. Først fikk jeg feilmelding i dahsen som sier suspension fault, normal heigh available osv. IIdtool gir feilmelding: Suspension C1131-92 (AF) Air supply - Component failure - performance or incorrect operation. 

Kompressoreren er HELT ny og det har ikke vært noen tegn til nedsatt ytelse i løpet av sommeren. Siden jeg har brukt verktøy i hjulbuen foran har jeg sjekket ventilblokken der, kan ikke se noen feil. 

Når jeg starter bilen går kompressoren i noen sekunder før den stopper i samme sekund som feilmeldingen kommer. Jeg kan ikke se eller høre noen lekkasjer og har forsøkt å tvangskjøre kompressoren med by pass i R7 (releet) men det hjelper ikke i heletatt. Noen tips ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nye deler er ingen garanti for at det virker. 

Men ofte er det at EAS ikke er aktivert ingen etter arbeid på systemet, det er også sannsynlig at noen av ledningsnettet rundt kompressoren ikke tålte at du beveget på de.... Mange som har ledninger full av irr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...