Gå til innhold

Knokkelhus og styrestag


Fomlefingern

Anbefalte innlegg

Har et spm til de kyndige her. Holder på å slåss med en bolt som har knekt som holder pivottapen i bunn på knokkelhuset, også har jeg vedlikeholdsmanualen på 3/4 T fra forvaret som jeg rådfører meg med. Der ser jeg på sprengskisen at pivottapen som har en arm som kobles på styrestaget sitter under på knokkelhuset, mens på min serie 2 så sitter den på topp. Googlet litt for å se om jeg fant no om at det var forskjell på serie 2 og 3, men finner egentlig bare bilder med den armen under på serie 2 også??????

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor noen har montert det slik, og om det er riv ruskene galt og jeg burde bytte om på det??

 

PS: Den bolten som har knekt er et mareritt å få ut!!!:wacko:

IMG_4072.jpg

IMG_4073.jpg

IMG_4074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kappet et spor i den for å få inn slagnøkkel, men sporet er snart ødelagt. Varmet veldig mye mapp gass (Sterkeste jeg har for hånd) slått å herjet med den, men den vil ikke røre seg. Tenkte jeg skal prøve å sveise på en bolt i morgen for å få litt mer gods å jobbe med! pluss litt mere varme skader nok ikke.  

IMG_4036.jpg

IMG_4037.JPG

IMG_4039.jpg

16 minutter siden, lafterolf skrev:

Dette ble forandret i 1965 eller deromkring tror jeg. Serie 3 blir nok for nytt.

 

Ta gjerne et bilde av skruen som er knekt.

Det forklarer forskjellen da. tusen takk for rask respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta en mutter istedenfor. Det var et godt tips!

Vet du eller noen andre her hvor jeg kan få kjøpt ny bolt? Fant noe på roversnorth.com, men det er til de med styrearmen under. vet ikke om de er like. ser at de har to forskjellige også. må se på det jeg har tatt ut om de er like eller to av hver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å borre (med smøring) og lav hastighet  før jeg gikk løs med varme. Men den har som sagt ikke knekt i midt eierskap så hva tidligere eier har gjort for å få den ut vet jeg ikke. Men hard er den hvertfall. Borrene skal ikke være dårlig kvalitet. Men jeg kan ta en tur å kjøpe et par nye til uka å prøve med de bare for å være på sikre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
8 minutter siden, Elvehundre skrev:

Fikset.

 

Det meste ordne sæ i Henry’s Garage, med litt hjelp fra verksmesterens venner ;).

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Og takk igjen Henry for hjelpen!! 
Nå er det bare å få det sammen igjen, eller det må vente litt på div deler som er på vei i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...