Gå til innhold

Range Rover Sport, hjelp med feilmeldinger


Michaelskare

Anbefalte innlegg

Hei, har plutselig fått en drøss med feilmeldinger. 

RR Sport 2006 

- Suspension lowered

- Transmission fault

- HDC Fault

 

Verdt å merke seg at jeg har forsøkt å slette alle feilmeldingene og lade bilen over natta.

 

Funker som den skal, utenom at den står i laveste modus.

Har tatt en diagnose på bilen, men får frem så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

Kan noen LR kyndige hjelpe meg med å tyde disse kodene?

 

Det beste hadde jo vært om noen kan se sammenhengen mellom alle disse kodene, vil tro at det er en feil som utløser alle disse følgefeilene.

 

- U1A4A Invalid data received from differential control modus - rear

- U0073 Control Module communication bus off

- U0416 Invalid data received from veichle dynamics control module

- B1b01 Key transponder

- B1b02 Low frequency coil

- B1B03 Antenna failure. BCM: transponder key 1

- B1x57 Passive start igniton relay coil circut

- B1C89 Reversin lamps relay output

- B1D09 Right trailer turn signal circut

- B1D12 Volumetric alarm power circut

- U0155 Lost communication with instrument cluster control module

- P0901 Clutch actuator - circuì range/perfomance

- P186D Clutch actuator stuck

 

Dette var de aller fleste jeg fikk opp. Har også vært borti tidligere at ryggelysene ikke ville slå seg av, men dette fikset seg selv rett og slett. 

 

Takker for alle mulige innspill :D 

Endret av Michaelskare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grunneieren skrev:

Dårlig batteri (d.v.s lav spenning) er vel det som først ramler ned i pannebrasken :huh:

Ok, så selv om batteriet er full ladet, mener du det er verdt å forsøke å bytte det ut? :)

 

Etter jeg la ut innlegget har jeg opplevd at noen ganger når jeg starter bilen, er alle feilmeldingene borte. Men som regel er alle sammen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo selvfølgelig være andre ting, men som oftest når man får feilmeldinger som tilsynelatende ikke har noe med hverandre å gjøre er det lav batterispenning som er årsaken.

 

Lav batteri spenning gir databoksene dine utfordringer de er dårlige på å takle.

 

Mål batteri spenningen etter at bilen har stått noen timer, bør være over 12,7V

 

Hvor gammelt er batteriet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 13.31, grunneieren skrev:

Kan jo selvfølgelig være andre ting, men som oftest når man får feilmeldinger som tilsynelatende ikke har noe med hverandre å gjøre er det lav batterispenning som er årsaken.

 

Lav batteri spenning gir databoksene dine utfordringer de er dårlige på å takle.

 

Mål batteri spenningen etter at bilen har stått noen timer, bør være over 12,7V

 

Hvor gammelt er batteriet ditt

Hei, da har jeg byttet batteri og minuspol da den gamle var dårlig. Dette hjalp dessverre ingenting. Knappen til bagasjeluka har tidvis blitt dårligere og dårligere, er det søkt å tenke at den kan skape masse problemer? Ser ut som jeg må ty til verkstedhjelp her, selvom feilsøking kan by på store kostnader..

Setter pris på hjelpen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det ikke vært noen tilfeller av at hengerkontakten lager krøll på disse, kan jo være greit å sjekke den også før du reiser på verkstedet.

 

Discovery 3 er jo i det store og det hele samme bilen, har du søkt litt på forumet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei! Jeg har akkurat samme problem som du beskriver og samme feilmeldinger som kommer å går. Har du funnet ut hva som kan forårsake dette? Etter å ha slettet feilene så kan de være borte i noen minutter til noen dager. Bilen min er en Range Rover sport 2,7 diesel 2007 mod. Tar mer enn gjerne mot tips om hva som kan være grunnen til disse feilene. Mvh. K. Vasseng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...