Gå til innhold

Altox starter ikke webastoen


MS86

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn vil ikke webastoen starte. Det blinker i blinklysene når jeg starter den fra app, men etter 10sek får jeg sms med feilmelding som ikke sier meg så mye. Får heller ikke opp noen feilmelding på iidtool heller. Hmmm.. 

3C81150A-889D-4F98-8463-7BA4DC0D9221.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S1 jeg bruker. Plagdes også første gangen jeg satte opp app at jeg brukte feil ip på feil server. Ser ut som det stemmer. 
kobler opp iidtool etterpå og prøver en tvangsstart av webasto for å se om jeg får liv i den på den måten. Brennkammer byttet jeg i fjor og siden jeg ikke får opp faults så kan jeg ikke helt skjønne hvorfor den ikke fyrer. Feil på Altox modulen kanskje?

Utgangs sensor går på og så stopper det der..

AB3E0D90-BD18-4334-9EF7-FE2E64366871.png

1EB3C40B-6E50-424F-BAC4-F72CEC839E36.png

Endret av MS86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å s0 adressen nå nylig? Jeg fikk nøyaktig samme meldinger som du beskriver, uten noen feilkoder e.l. på webastoen. Bytte av IP adresse løste det, så det kan være verdt å prøve å få kontakt på den andre IP adressen. s0 virket fint for meg frem til simkort bytte, da måtte jeg over på s1. Kan være du må gå andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme symptomene, nødblinken blinker som vanlig etter å ha aktivert altox via app, men kupevifta starter ikke, og heller ikke webastoen. Ingen feilmelding, men melding om den ikke starter. Har også prøvd å bytte ip. Fungerte fint i vår. 
Kan det være at webastoen må primes? Vet ikke om det har noe å si at det ikke er under 4 grader.

 

jeg hadde samme problem i fjor høst da det også hadde vært lenge siden den var i bruk, men husker ikke helt hvordan det løste seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg styrte deg på villspor. Du bytter IP adresse med sms kommando:

 

If s0.altox.ru is selected in the application, the address must be configured in the module with the command SERVER1:85.114.140.44
If s1.altox.ru is selected in the application, the address must be configured in the module with the command SERVER1:89.163.210.119

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg oppklart det hele:)

fra LRbutikken: 

"Bruker du vår CAN modul MÅ det være kaldere en 5 grader.
 
Du kan evt bryte ledningen til Alarmknappen om du har CAN modulen og sende SMS til Altox med:
 
Heater-W1
 
Etter det vil du kunne starte webasto men uten integrasjon med varmeapparatet og vifte etc."

Trodde man kunne tvangsstarte webasto med app uavhengig av temp som med de fleste andre biler. Altså er det bare å vente til det blir kaldere:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo merkelig ut, man burde jo få lov å starte den uavhengig av ute temp. 

Er ofte eg vil fyre den opp, når det er mellom 5 og 10 grader og....

 

Da tenker eg det ikke blir vifte styring i denne omgang på meg, 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...