Kristian-Disko2 Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Da er prosjekt girkasse bytte igang. Merkelige viftereimlyder viste seg å komme fra girkassen samt det var så vidt jeg kom meg over fjellet og hjem. Hønsehuset har fått nytt liv. Noen som vet om det er noen pakninger på motoren som skulle vært byttet når girkassen først er av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discozilla Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Bytt simmering på veiv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 8. september 2020 Forfatter Del Skrevet 8. september 2020 Noen som har delenummer på denne delen? Klarer ikke å finne det i delekatalogen desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 https://www.island-4x4.co.uk/seal-rear-main-genuine-luf100420lr-p-24137.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Jeg byttet bakre simring og bunnpannepakning på motoren når kassa var ute. Bunnpanna måtte ned for å bytte denne. Det anbefales også å kjøpe ny bolt/skrue i oljepumpa og byttet den. Den kan nemlig løsne og gi motorhavari, og den koster nesten ingen ting, og når bunnpanna er borte bytter du på minutter.. Hvis du har fordelerkasse med sperre, men ikke betjeningsspak for dette, er det enkelt å bytte denne når kassa er ute hvis du ønsker det. Har en spak for salg hvis ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 12. september 2020 Forfatter Del Skrevet 12. september 2020 Takk for tipset. Bilen har gått 270000 så regner med at bolten sitter, men skal bytte den uansett. Tror ikke jeg har transfer kasse med diff lock, men tenkte å overhale denne også på litt sikt. Nissen har vært på besøk med en liten del, så nå sitter jeg å leser deletegninger, men har en liten hunch på hvor den hører hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 Da var girkassen skrudd sammen igjen. Endte med å bare bytte clutchplater og noen o-ringer. Fikk kjøpt en brukt girkasse som virket som det var forholdsvis kort tid siden den var overhalt. For fremtidig referanse se:(meld deg inn så får du opp bildene) https://www.aulro.com/afvb/discovery-2-a/223960-zf4hp22-do-yourself-overhaul.html for hvordan man overhaler girkassen. Har også verkstedmanual om noen er interessert i fremtiden så pm meg så sender jeg den. Om man skal overhale sylindrene trenge man spesialverktøy for å presse ned låseringer, se bilde: Sjekket transfer boksen også, denne virket også bra, men bytter tetninger på denne og sjekket spline wear det var ok. Har kjøpt en overhalt transfer converter fra ashcroft. Neste steg blir å fjerne eksisterende girkasse i bilen, så lager meg en holder med et brett med hjul under, et par saksejekker og festeadapter til girkassen som jeg sveiser sammen av noen gjerdestolper. Noen som har erfaring med å flushe ut oljekjøleren? Noen som har noen tanker om å bruke en trykkluftdrevet kanne? Eller holder det med en sprayboks med rens? Ser at girkassen hadde aluminiumspartikler som blir som et belegg overalt på metalloverflater(aluminiumsmetall) så tenker å flushe girkassen i fremtiden jevnlig for å holde dette på et minimum. https://www.ebay.co.uk/itm/8l-Pneumatic-Air-Atf-Auto-Transmission-Fluid-Extractor-Dispenser-Refill-4642/383683604002?hash=item5955532e22:g:HjIAAOSwmoNfPS1J https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=1000131 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 19. september 2020 Forfatter Del Skrevet 19. september 2020 Et annet spørsmål når jeg først har ute transfer kassen. Jeg kjører en del på fjellet på vinteren, men ikke så mye off road, dvs i lav gir - så full låsing av centerdiffen i lavgir passer ikke så bra for meg. Jeg har tc på discoen, men det er ikke ofte jeg hører at den slår inn. Hva med å installere limited slip differensial i transfer boksen? Har dette noe for seg, eller vil det bare virke tilsvarende de gangene jeg hører at tc slår inn? Noen med erfaringer med dette? Koster vel rundt 5-6000 fra ashcroft ser jeg og den får mye skryt der. https://ashcroft-transmissions.co.uk/diy-rebuild-kits/lt230-rebuild-kits/ashcroft-lt230-atb-diff.html?page=3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. september 2020 Del Skrevet 19. september 2020 Har du aldri trengt låsing på senterdiffen vil du heller ikke trenge diffbrems er mine to øre. Etter min mening synes jeg Borg Warner fra classic gir best fordelingsgirboks. Den sperrer automatisk når du trenger det og gir akkurat nok kraft bakover så man kan leke litt vinters tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Det går stadig fremover, men klør meg litt i hodet over den her: Ser jo fantastisk enkelt ut i verksted manualen men ser ut som den er klinket på. Må man til med vinkelsliper eller verktøy som man bruker til å dele kjeder på sykler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.