Gå til innhold

Hjelp til å finne ut av svart røyk og for mye diesel.


Hope84

Anbefalte innlegg

Står i Dalen i Telemark. Tenkte å bare ta av returen og sette den i ei dieselkanne og på med tenning og se om det fortsatt lekker eller renner ut i kanna. 
 

sitter det noen mindre filteraktige greier mellom dieseltrykksregulatoren og dieselfilteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekka med speil. For meg ser det ut som at o-ringen ved selve regulatoren lekker. Det burde vel være en klar reklamasjonssak....

 

trur ny luftmengdemåler også skal bestilles, for den virker nesten til å gå bedre uten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt status:

Tok gammelt hus til dieseltrykksregulatoren og satt på nye O-ringer. Da forsvant lekkasjen. Litt småfrustrerende med nye deler som ikke fungerer.

 

Har ikke rukket å legge opp ny jord til ECU. Bare kikka oppi kassa på passasjersetet og så ingen umiddelbar plass hvor det var noe jording. Er en 2006 modell, vet ikke om det er noe anderledes på disse.

 

med nytetta regulator skulle jeg ut og teste, noe som resulterte i en real punktering, noe må jo snart gå veien her:) 

 

Har lånt MAP, MAF og den som sitter på luftfilteret fra fungerende bil uten at det løste utfordringa med sort eksos.
 

Satser derfor på litt ny frisk jord. Tar gjerne imot gode tips til arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 8.11.2020 den 20.55, Hope84 skrev:

Litt status:

Tok gammelt hus til dieseltrykksregulatoren og satt på nye O-ringer. Da forsvant lekkasjen. Litt småfrustrerende med nye deler som ikke fungerer.

 

Har ikke rukket å legge opp ny jord til ECU. Bare kikka oppi kassa på passasjersetet og så ingen umiddelbar plass hvor det var noe jording. Er en 2006 modell, vet ikke om det er noe anderledes på disse.

 

med nytetta regulator skulle jeg ut og teste, noe som resulterte i en real punktering, noe må jo snart gå veien her:) 

 

Har lånt MAP, MAF og den som sitter på luftfilteret fra fungerende bil uten at det løste utfordringa med sort eksos.
 

Satser derfor på litt ny frisk jord. Tar gjerne imot gode tips til arbeidet.

Hei!

Hvordan har det gått med etterforskningen din ang diesel-lukt fra eksosen på bilen din?
Har du funnet ut av problemet?
Årsak til jeg spør er at jeg har nøyaktig samme problem med min Defender Td5 2003 modell. Min har diesel-lukt fra motorolja, samt at det lukter veldig fra eksosen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, DefenderOla skrev:

Hei!

Hvordan har det gått med etterforskningen din ang diesel-lukt fra eksosen på bilen din?
Har du funnet ut av problemet?
Årsak til jeg spør er at jeg har nøyaktig samme problem med min Defender Td5 2003 modell. Min har diesel-lukt fra motorolja, samt at det lukter veldig fra eksosen.
 

Hei. 
 

ikke kommet til bunns i dette. Skiftet dieselpumpe, filterhus inklusiv filter og ventiler. Dette gjorde ikke susen. 
 

Byttet Dieseltrykksregulator inkl det lille filteret inn i blokka. Det gjorde heller ikke susen. 
 

Siste jeg har bytta uten å få testet, bytta dieseldyser til noen som er funksjonstestet. Nye kobberpakninger og o-ringer på disse. Inklusiv ny kabelmatte oppi der og justering. 
 

Grunnen til at jeg ikke har fått testa nå er at jeg har send hjernen til sjekk. Fant noe olje i kontakten. 
 

skal gi lyd når jeg nå får starta den igjen.

 

jeg har ikke diesellukt av motorolja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...