Gå til innhold

Dekk størrelse Discovery 4


Simo

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Er på jakt etter nye dekk til min D4. Har i grunnen bestemt meg for DuraTrec, men er åpen for forslag. Ønsker i utgangspunktet et grovt dekk.

 

Er det noen her inne som har fått på 255/65/19 på en D3/4? 

 

Vet at dette vil kreve noe løft, men det går greit.

Ang. løft, noen som har kjenskap til godkjenning av noe slag på lift med software? er det mulig?

 

Tanken er å bytte ut dekkene på felgene i bildet under. 

 

Holder til i Rogaland, så er det noen som kunne vært behjelpelig med iid Tool om nødvending noen gang? 

 

 

Takk for flott forum! Veldig kjekt og lærerlikt å lese gjennom all kunnskapen folk har her inne.

 

 

 

 

 

 

 

Disco Espedal.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er om du mister luft i belgene, eller om du skal kalibrere høyden ved å senke bilen ned. Da vil den henge på hjulene og bilen kan ikke flyttes en mm.

 

Så ikke velg for store dekk. Jeg kjørte på 245/75-17 og det ble katastrofe da bilen mistet luften i belgene.

Om nevnte dimensjon blir for stort vet jeg ikke, men jeg ville valgt orginal høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...