Gå til innhold

Ledningsnett mellom dynamo og startrele på s3 2,25 bensin


P.Morten

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg restaurer en s3 88 fra 1974 med 2,25 bensin. Nå er jeg nesten ferdig med det elektriske, men husker ikke hvordan det lå mellom dynamo og startreleet. Har festet det rundt motoren som på en måte virker naturlig i forhold til lengde og termostat, men det må bli varmt der.? Noen som har en tilsvarende bil som kan vise/forklare? Mvh Per Morten

 

se bilder

5DE4436A-7A6B-4E04-B910-312BB5C28024.jpeg

C5D47F2A-8310-49D2-8F1E-F5E8484E7584.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfyllende info om drivstoffslange.

 

Nå er ikke Biltema eneste leverandør av drivstoffslanger som forholdsvis raskt går i oppløsning.

 

Problemet er tilsetting av biodrivstoff i alt drivstoff, diesel og bensin, i Norge. Bortsett fra i 98 oktan.

 

Biodrivstoffet ødelegger slanger, og pakninger og annet av gummi i drivstoffsystemet på kjøretøy. Har dessverre vært mange branner i veterankjøretøy grunnet lekkasjer i drivstoffsystemet.

 

Problemet har vært kjent i USA i mange år, Tyskland merker pumper med biodrivstofftilsetning med advarselsskilt.

 

På ene LW’en morknet slangene opp på mindre enn ett år. Leverte de tilbake til firma jeg kjøpte fra, hørte aldri noe mere. Sønnens Discovery brant i fjor, på tur hjem fra LR-kaffetreff i Finnmark. Da jeg så på vraket ble jeg ganske sikker på at det startet grunnet ødelagt slange i motorrommet.

 

Nå kjøper jeg kun slanger som er merket at de tåler biodrivstoff, for meg er det lettest å handle hos Hydroscan.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

PS!

Politikerne i Norge påstår det er grunnet miljøvern at de vil at det blandes inn biodrivstoff i drivstoffet som selges. Det viser seg at produksjon av biodrivstoff er veldig forurensende, barn i nærheten av slike fabrikker må på sanatorium, transport av boidrivstoff forurenser, råvarene til biodrivstoff produseres der det kunne vært produsert mat til mennesker. Men Ola Elvestuen sa jo på tv at det er bra for dem som bor i Oslo, så da er det greit da. Eller?

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at slangene til Biltema rotner på rot. Så jeg skjønner ikke hvorfor de som er på Bien er like fine etter 5 år. Det er kanskje fordi Bien ikke har blitt brukt de siste 5 årene.

 

Eller så er det fordi diesel er snillere enn bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være BT har tatt til fornuft. Jeg , og endel andre, har ikke vært nådige i tilbakemeldingene på slangene.

Bensinen spiser slangene men det virker som dieselen bevarer dem litt lenger.

 

Klammeret mot dynamokabelen er orginalt en brannfelle over tid.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...