Gå til innhold

Fjerne sidesteps/stigtrinn D3


Anbefalte innlegg

Hei! Hvor ille blir sårene hvis man fjerne sidesteps lik de på bildet under? (bildet er lånt fra internet). Jeg ser for meg at det blir noen firkantede hull i plasten? Alternativt: Er det noen som har aluminiumslisten til salgs som ser er rimelig ok ut? Mine har hatt nærkontakt med et autovern.

 

 

978784912.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjøper hele settet nytt, og om knektene som er under der er hele og fine- monterer de bare stigtrinnet på toppen. Ofte er disse litt utsatt og rustne, noen bytter de ut med Rock-Tree slidere (meg selv inkludert), andre monterer andre ting som ikke er som stigtrinnet. 
 

Vil du ha det helt og pent igjen: 

 

https://www.island-4x4.co.uk/side-steps-d3d4-britpart-vtk500010-vplap0035-mainland-delivery-only-p-35233.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkantede hull i plasten blir det ja, men nytt plastdeksel er kurant å få tak i. Jeg har latt festebrakettene bli sittende på, de fyller ut hullene i plastdekselet uten at det synes veldig godt. Har tenkt å få på rock sliders etter hvert, så jeg lar det være sånn inntil videre. Hvis ikke hadde jeg kjøpt nye plastdeksel. Stigtrinnene synes jeg ikke noe om, de bygger for mye ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desse er ofte pill rusten, så rådet er å ta en titt under før du leter lenge etter kun alu list.  Kjøp heller billige komplette stigtrinn, å kost på dei godt med tecktyl eller epoxy maling etter montering.  Så kan du bruke alu lista videre når du ev må bytte.   Org. lakken er tynn og hard, og det står dårlig imot slitasje. 

Det koster sikkert ikkje meir en å kjøpe nye kanaldeksel i plast.   Føler eg akkurat fikk reddet mine i tide, 5 år gamle..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...