Gå til innhold

Ikke oljetrykk på bom


Roy Lilledrange

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Hanix H15B. Tror det er en 2004 mod.

Der har jeg mistet kraften/ trykket på bommen slik at det er ingen kraft når jeg setter den ned i bakken.

Den kan fint løftes og alt annet fungerer fint så det er ikke noe generelt feil med pumpen.

Gjelder kun bevegelsen nedover slik at jeg kan ikke løfte maskinen opp fra bakken med bommen.

Noen forslag på hva som kan være feil?

Endret av Roy Lilledrange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bevegelsen fra til dette punktet på tur ned er som forventet, har du noe som gjør at trykket blir redusert. 

Om det er drit i systemet, bøyd rør, feiljustert sikkerhetventil eller lignende er ikke helt lett å avgjøre per internett.

Husker ikke når Hanix begynte med elektronisk begrensning på saker, men på moderne maskiner kan slikt begrenses elektronisk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner ikke Hanix , men er det flytfungsjon på maskinen?  Enkelte maskiner har bomflyt som brukes f.eks til fjellrensking e.l.  Kan den være slått på/eller feil med?

Innvendig lekkasje har også hvert nevnt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...