Gå til innhold

Trenger råd - plassering av "kontroll-boks" vinsj


KjellB

Anbefalte innlegg

Noen tips til hvor jeg skal plassere "kontroll-boksen" til vinsjen ? Se bilde, den svarte klumpen med dobbel W.

 

Slik i første omgang tenker jeg å plassere den inni støtfanger på venstre side, borre et hull i støtfanger så kontakten til fjernkontroll blir liggende oppå fanger, men det kan bli litt liten plass...

 

Så tips til plassering mottas med takk... :-)

 

/Kjell

IMG_1415.jpeg

IMG_1416.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine releer ble plassert på oppå h.innerskjerm med kontakt boret gjennom skjermen i forkant.

Skar ut stort hull under dørkeplata for monteringens skyld.

Spoons løsning er mer skånsom og greiere til enkeltmannsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm da får man fundere videre på hva man gjør, flere forslag og jeg som er verdensmester i bil-elektrisk :D Not.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådløs fjernstyring: http://www.goodwinch.com/shop/electrical/tds-budget-diy-wireless-remote-control-system-for-lightduty-use/  rimelig og enkel å montere. Har montert på den ene av våre Defendere - fungerer som den skal. Ellers så er releet (slik som flere andre har kommentert) plassert i motorrommet.  Pass på å bruke kabler med stort nok tverrsnitt, gjerne ekstra bryter (solenoid) nær/ved batteriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...