Gå til innhold

Må Transfer Case Control Module programmeres om hvis den byttes?


Delphi

Anbefalte innlegg

I prosessen med å feilsøke CANBUS-feil på min relativt nykjøpte Disco 3 har jeg sett at det har vært noe irring på kontaktene til Transfer Case Control Module (TCCM), den som er bak batteriet. Jeg er usikker på om det er den som forårsaker feilen, siden jeg kan lese feilkoder fra den, men lurer litt på om jeg skal bytte den preventivt uansett. Den ene kontakt-pinnen ser ut til å være irret nesten av og det kan umulig være bra for den ...

Jeg har fått med meg at det skal være mulig å bytte med en brukt en, men har ikke klart å finne ut om de må programmeres om før de fungerer med bilen min. Må de det? Hvis jeg lar være å programmere den  skal jeg såvidt jeg har forstått minst ende opp med en "VIN mismatch"-feil, er det noe stort problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk, det blir kanskje testet etter hvert. Som en del av CANBUS-feilfiksingen sendte jeg instrumentpanelet til Autotronics i England for overhaling. Det var både billigere enn å kjøpe et brukt instrumentpanel, jeg slipper å programmere det etterpå og de gir livstidsgaranti på arbeidet sitt. Det tok ganske nøyaktig en uke fra jeg leverte instrumentpanelet til DHL til jeg fikk det tilbake igjen og denne løsningen kan absolutt anbefales til andre som mistenker feil på instrumentpanelet. Nå starter bilen hver gang, uten tegn til feilmeldinger, så jeg har foreløpig ikke trengt å bytte girkasse-modulen. Jeg har kjøpt en ny som blir liggende som reserveenhet, så det kan hende det kommer en oppdatering om det en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...