Gå til innhold

Deaktivere tilleggsvarmer på D2 (Webasto)


KennethA

Anbefalte innlegg

Har akkurat tatt service på Webasto'n i bilen. Nytt brennkammer og glødeplugg samt alle pakninger og skruer.

Nå virker den helt 100%, men skulle gjerne hatt deaktivert den automatiske starten ved kaldt vær. Kjøremønsteret mitt med den bilen er kun langturer eller veldig kort i butikken eller på jobb hvis været ikke tillater sykling. (max 5-10min) Tipper den kommer til å sote seg igjen etter ganske kort tid når vinteren kommer.

Det er ettermotert tidsur, så jeg kan starte og sette tidsuret.

Har noen kjennskap til å deaktivere denne funksjonen uten å miste manuell/tidsur funksjonen?

Er det kanskje en ledning jeg kan klippe?

Webasto Thermo Top Z

Jeg har Nanocom, har ikke sett i den enda.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker. Men vil tippe varmeapparatet ikke vil virke lenger da det er viakoblet eebastoen. Den slår på HVAC systemet når jeg kun starter webastoen.

Lærte det den tunge måten når jeg og en kompis fjernet en webasto fra en LandCruiser.

 

Webastoen min henter utetemp fra tempsensoren forran radiator, men er usikker på om den er montert av webasto eller om den også gir temp til andre systemer. Kan hende det bare er å nappe ut kontakten på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skulle bare hente noen dekk, og tenkte ikke noe mer over hvilken temperatur det var ute. Kjørte ut fra garasjeanlegget som holder 15 grader året rundt.

Men 5 min ut i en 7 min kjøretur så starter webastoen av seg selv. Rekker akkurat å starte opp før den må slå seg av da jeg stopper motoren. Ser det først når jeg går ut og det velter røyk rundt bilen. Puls på 180 før jeg skjønner hva som skjedde. :unsure::)

 

Den gule kabelen er klippet, men det virket dessverre ikke. Noen som har tips på å deaktivere den automatiske funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...