Gå til innhold

Fastmontert hengerfeste Discovery 3


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Etter å ha slept båten for opplag idag merket jeg alvorlig slark i hengerfestet - sideveis. 

 

Hørt at det er noe tøv med disse festene. Før jeg evt vurderer noe fix med sveising bak der lurer jeg på om noen har teste permanent fastmontert opplegg. Og evt bilde av hvor høyt kula kommer. 

 

Synes det avtagbare henger noe lavt når det er montert på. 

 

Fast montert a la dette har jeg i tankene; VUB501430. 

 

på forhånd takk for respons...

 

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger egne små nøkler med - sort eller rødt hode. Jeg hadde rota bort mine så måtte ta av den grønne (evt sorte) låsehetta. 

 

Mosa først til den med brekkjern/tapp for å bare knuse den = bare tull.

 

Men på toppen av låsen så ser du et hull på 2 mm.

 

Fra undersiden tar du en dor/tapp/mikro stjernejern og hamrer ut splinten.

Så kan du vri av låsehette, Deretter bestiller du bare ny med nøkler (30 pund)

.

49 minutter siden, Timo@ skrev:

Ikke relatert til spørsmål, men, har aldri brukt hengerfeste, og vet ikke hvilken nøkkel brukes. Er det separat nøkkel? Tenker at jeg mangler den, hvordan bytter jeg lås da? 

To versjoner her - en med glatt innside og en med tagger. Sjekk den du tar av åssen den ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte sånn på RR' n min og det ble ihvertfall lavt. 24 cm fra bakken  til underkant av feste. Kula kan justeres i 3 høyder, men den som fulgte med hadde Max hengervekt 1780 kg Går vel å få tak i ei kule som tåler mer, resten av feste er solid nok vil jeg tro. Kontakten kjøpte jeg utenom, skulle være et kit til RR og Discovery men den var for stor bak dekslet ?

Screenshot_20200822-110151_Gallery.jpg

Screenshot_20200822-105938_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 22.8.2020 den 11.11, Jari skrev:

Monterte sånn på RR' n min og det ble ihvertfall lavt. 24 cm fra bakken  til underkant av feste. Kula kan justeres i 3 høyder, men den som fulgte med hadde Max hengervekt 1780 kg Går vel å få tak i ei kule som tåler mer, resten av feste er solid nok vil jeg tro. Kontakten kjøpte jeg utenom, skulle være et kit til RR og Discovery men den var for stor bak dekslet ?

Screenshot_20200822-110151_Gallery.jpg

Screenshot_20200822-105938_Gallery.jpg

Godkjente greier?   Hva kula evt håndterer er vel uinteressant - spørsmålet er om hvilken vekt  draget som helhet er godkjent for.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...