Gå til innhold

Fjæringsfeil - Kun Normal høyde tilgjengelig. Disco 4


Hellbent08

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Disco 4 2012 modell, gått 120k.  

Jeg har fått en feilmelding (eller to forskjellige?) når jeg forsøker å bruke heve/senk funksjonen. Om jeg forsøker å heve bilen kommer det en gul trekant i displayet og teksten "kun normal høyde tilgjengelig" og om jeg forsøker å senke bilen (fra normal) så kommer den samme gule trekanten opp med beskjeden fjæringsfeil. 

Jeg har en Gap IID tool, men den gir meg ingen feilmeldinger. 

 

Har noen vært borti dette før og/eller vet arme råd for en nybegynner på Disco vedlikehold. 

Mvh

Kai

Endret av Hellbent08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco 1,2,3 El 4.....?

 

 

Screenshot_20200820_140724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du får koblet deg på ordentlig og at det ikke er noen feilmeldinger?

 

Er ikke klar over noen andre årsaker til at den ikke skal kunne heve/senke seg, men det er mange årsaker som kan gi suspension feil, som feks lav spenning, ledningsbrudd etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt lignende feil, når bil stod i ro. Mens med engang den beveget seg, gikk den ned som den skulle. 

Det var kun når eg valgte access mode. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Liten oppdatering:

Har hatt bilen inne hos Bil Extra på Skøyen, dere tool finner heller ingen feilmeldinger og ved deres hjelp har vi nå oppdatert software og rekalibrert luftfjæringene, men uten resultat. Er et lite enigma.... Tusen takk til William på bilextra for all hjelp så langt

 

 

On 9/4/2020 at 9:01 PM, AMyrvang said:

Hadde samme problem på min 2012 Disco 4, måtte bytte kompressor ;)

Hadde du noen feilmeldinger når dette skjedde? (annet enn i displayet i bilen /kun normal høyde tilgjengelig.)

Endret av Hellbent08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 14.09, Hellbent08 skrev:

Liten oppdatering:

Har hatt bilen inne hos Bil Extra på Skøyen, dere tool finner heller ingen feilmeldinger og ved deres hjelp har vi nå oppdatert software og rekalibrert luftfjæringene, men uten resultat. Er et lite enigma.... Tusen takk til William på bilextra for all hjelp så langt

 

 

Hadde du noen feilmeldinger når dette skjedde? (annet enn i displayet i bilen /kun normal høyde tilgjengelig.)

Nei, ikke først, men etter en stund så fikk jeg opp at maks hastighet var 50 km/t. 
Hadde også diagnoseverktøy på, å kunne ikke finne noen feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...