wester Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Hei! Etter lite bruk i et års tid har clutched på TD5'n fått merkelig stiv pedalgang og her om dagen da jeg skulle dra på opp en bakke og ga full gass hørte jeg motoren plutselig dra avgårde i turtall på en slik måte at det virket som at clutchen ikke koblet ordentlig inn. Beklager dårlig terminologi, men har noen tips til hva det kan være? Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Kan trolig være at dempefjærene i senter av clutchdisken er i ferd med å krabbe ut av sitt trygge leie, og du har ett bytte av clutch og svinghjul på gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Pedalen går langt nok tilbake? Kjenner du dødgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wester Skrevet 20. august 2020 Forfatter Del Skrevet 20. august 2020 Ja, jeg tror da den går langt nok tilbake og det har ikke vært noen utprega dødgang. Hmm... Må sjekke når jeg kommer hjem i morgen. Er jo utrolig hva man bare blir vant til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Etter hvert som lamellen slites forsvinner dødgangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Hydraulikken tar opp slitasjen . Mekanisk overføring derimot må justeres med jevne mellomrom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wester Skrevet 23. august 2020 Forfatter Del Skrevet 23. august 2020 Joda, pedalen er stiv som en stubbe, null dødgang. Sjekket vesken nå og den ser litt svart ut så det er vel noen pakninger som har røket kanskje? Ikke lavt innhold, men svart. Kan det være årsaken? Ny master og slave? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Ville prøvd å bytte hydraulikken først da spesielt master er et problem. Rust og tregheter i pedalverk er også kjent feil. Så får det dyreste og mest slitsomme vente til sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wester Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Ja, takk for det. Får vel starte i den vanlige enden og håper på det beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Det skal vel være litt dødgang på pedalen når den er helt ute på disse også? Jeg hadde en seriebil (Sprocket) som hadde null dødgang på clutchpedalen, og den begynte å slure på clutchen etter litt kjøring. Etter at jeg justerte slakke på clutch master var problemet løst. Til og med moderne menneskebiler har denne slakken på pedalen, så det tror jeg er et universelt oppsett. Ville startet der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Korrekt med litt dødgang på slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.