Gå til innhold

Td5 10P VS 15P


Discozilla

Anbefalte innlegg

Manuell Ecu og automat Ecu går ikke om hverandre, mener jeg.

Var vel noe med at motor ruser seg mellom girskift.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Discozilla skrev:

Passer ecu fra 10p på 15p?

Nei. 


 

16 timer siden, Discozilla skrev:

Har en manuell d2 med 10p og facelift automst med 15, og vil egt bare hiver over girkasse uten hele motoren. 

Jeg vet ikke om du får kjørt, med funky resultat eller om den ikke vil gå i det hele tatt. Men den beste, eller enkleste, løsningen er jo å få tak i en ny ECU og bare kode om litt småting. For eksempel NNN500020. Generelt så er alle ECUer som slutter på 30 til auto og de med 20 på slutten til manuell. Og så er det noen luringer til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En P10 vil gå med P15 hjerne, men da vil du få en del feilkoder grunnet manglende sensorer og slik. 

Motsatt er en dårlig ide, da alt blir feil. 

Uansett bytte bør dysekodene legges inn i ECU.

 

Men slik jeg forstår det ønsker du å bygge om fra Automat til manuell, og da er det jo bare noen justeringer med NanoCom som skal til mener jeg. 

 

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
10 timer siden, Espen Olsen skrev:

Jeg kjører 10p med 15p ECU. Det er et eget map for dette som kan lastes inn fra f.eks. Nanocom for å få dette til å funke uten problemer. Uten å gjøre dette kan du sikkert få de nevnte feilmeldinger.

Ja, det gjør jeg også, det er i grunn problemfritt. Utfordringen til TS var vel å bruken en ECU fra en 15p automat på en 10p manuell og da er problemet om man har en ECU-er som har maps til begge typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en MSB ecu (10P) kan ikke brukes på en 15P motor grunnet at den ikke har dysekoder for "grønne" dyser. Eneste forskjell på en MSB og en NNN ecu er at NNN har dobbelr så stor eeprom og dobbelt så stort flashminne for de utvidede dyse tabellene og større maps.

Alle NNN ecuer kan brukes på 10P og 15P. De kan kodes med hvilken som helst config fil. Kun auotmat ecu funker på automatbiler men kan brukes på manuell biler og. Man får en feilmelding på diagnose men ikke noe motorlampe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...