Gå til innhold

D2 10p vs 15p


Discozilla

Anbefalte innlegg

Heisann, har en gammel 99 mod d2 med manuell kasse som jeg ribber i deler. Tar ut motor og gir og alt slikt. Har handlet en 03 mod facelift med 15p motor. Kan jeg sette over elnett fra den manuelle på faceliften uten å bytte motor men bare skru fast girkasse o.s.v og få dette til å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte til manuell girkasse på 03-modell som opprinnelig har automat?

 

Du trenger ikke bytte ledningsnett, det er samme på alle mener jeg. Tror du allerede har ledninger og kontakt til clutchpedalens bryter. For det er her problemet oppstår. Når du tramper ned pedalen vil motoren ruse opp. En bryter registrerer bevegelse i pedalen og ecu reagerer slik at du slipper ett sekund forsinkelse. 

 

Men ecu på autombilen er programert for automat. Tror ikke den kan stilles på manuell. Det eneste du trenger er vel i grunnen en ecu til 15p som er fra manuell bil.

 

Med stor fare for at jeg tar feil, sjekk opp med andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...