Gå til innhold

bytte av servopumpe D2 TD5


thommes

Anbefalte innlegg

Lekkasjer i den grad får du ikke av slitt pumpe. Ville sjekket snekka, og ikke minst slanger og rør, først og fremst. Spesielt rørene har en tendens til å sprekke, rust og ryke. 

Endret av Vidar S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mikal skrev:

Kan være gnag på rørbend på slange som går fra reservoir til pumpe. Rørbend kan bli liggande i kontakt der bunnpanne er skrudd i motorblokk

Slange og rør er tørre. Det er kun vått ved selve pumpa. Men det er nok bedre å vaske det ned skikkelig og så kjøre en liten tur for å se på nytt. Jeg kvier meg litt fordi det er mye knot å få på reima igjen uten å ta av vifta. Og verktøyet til vifta ligger hjemme i England. Jeg er på Helgeland ennå. :-(

20200815_121329.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, thommes skrev:

Jeg kvier meg litt fordi det er mye knot å få på reima igjen uten å ta av vifta. Og verktøyet til vifta ligger hjemme i England. Jeg er på Helgeland ennå. :-(

 

 

 De har biltema på Mosjøen og på Mo i Rana. De har 36 mm fastnøkkel. Vinkelsliper får du sikkert lånt et sted for å slipe den tynn hvis det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vidar S skrev:

 

 De har biltema på Mosjøen og på Mo i Rana. De har 36 mm fastnøkkel. Vinkelsliper får du sikkert lånt et sted for å slipe den tynn hvis det trengs :)

Vinkelsliper har jeg til og med. :D

Jeg vet ikke om jeg rekker å fikse lekkasjen før jeg drar tilbake. Bryter helvete løs om jeg drar på langtur slik? Tenkte å fylle på inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, leiohel skrev:

Hva med å helle noe lurium på. Sånn som frisker opp pakninger og o ringer. Jeg har gjort det ved flere anledninger med stort hell.

 

Loh

Det har jeg gjort, men anvisningen er å se hvordan det går etter 350-400 km. Jeg er på en øy som er 5 km lang. ^_^

Men så lenge dingsen ikke eksploderer etter 3 timers kjøring uten å helle på litt atf så vil det nok gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2020 den 15.27, lafterolf skrev:

Hyler den er den utslitt. 

Kjører du lenge nok vil den produsere spon som etterhvert tar livet av snekka.

 

Du kan nok kjøre en stund, men bestill ny og bytt er mitt råd.

Aye! Jeg brukte 200 ml av denne her og fyller på med rød ATF-olje innimellom.
Bar´s steering stop leak.

Når jeg kommer meg hjem medio September skal jeg identifisere lekkasjen. Den hyler ikke helt, men den lager lyder tilsvarende luft i systemet når jeg svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, GuttormG skrev:

Sikker på at lyden ikke kommer fra ACE?

Ja, fordi ACE-pumpa er ute. :) Idler pulleyen er i orden. Det er litt slark i den, men den sviver stille og pent. Og det er servosystemet som lager lyder fordi de øker når jeg vrir på rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...