suprlite Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 En kompis har nettopp kjøpt D2. Den blåste seg opp på høyre side, som tyder på ødelagt sensor. Så vi bytta sensor og kalibrerte høyde. Så har den på et tidspunkt tappa seg helt ned og ville ikke opp igjen, så han kjørte noen km uten luft i belgene i det hele tatt(og uten bumpstops) inntil han kom innom meg for å få stilt inn høyden igjen med nanocom. (Høyde ca 1 knyttneve+ mellom dekk og skjerm) -rett før vi får rett høyde eksploderer venstre belg øverst. Han har heldigvis 2 splitter nye belger, så vi setter ny belg på vestre side samt nye bumpstops på begge sider og justerer igjen. Og IGJEN eksploderer venstre belg (splitter ny). 5 sek senere sprenger også høyre belg. Og dette skjer før vi har kommet opp i rett høyde... Hva kan ha skjedd her? Det eneste jeg kan tenke meg til er at støtdemperne har blitt stuket og ødelagt inni (pga kjøring uten luft i belger) og veldig trege å bevege slik at man må ha MYE trykk for å løfte bilen(?) Noen andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 For lange dempere? For billige belger? Feil belger? Bilde av sprengt del? Har blåst av 2 belger i toppen/flensen pga feilvare/billigbelg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 11. august 2020 Forfatter Del Skrevet 11. august 2020 Det var contitech-belger. De blåste øverst i falsen/ løsnet fra under metallringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 På noen D2 har blekket som holder bremseslange bøyd seg inn i belgen, og da sier den pang ganske så fort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 Akkurat det samme har skjedd meg. V. Belg sa pang. Løsnet rundt pressfalsen. Etter litt titting på belgen så kan det virke som en defekt under produksjon Virker som det enten ikke er nok press i metallringen akkurat der dn løsner, eller sp er det foe lite gummi under pressfalsen. Dette kan være en serie med belger som ikke burde forlatet fabrikke. Jeg satt på Trelleborg/dunlop belger. Og problem løst. Er disse belgene fra britpart? Mine contitec belger kom i britpart eske. Kan de være ett B-vare parti britpart har kjøpt og solgt videre? Skal finne produksjons nummer og dato på den jeg har som løsnet. Kanskje det er samme badge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Høres ut som produksjonsfeil for de skal tåle å blåses opp så bilen hever seg. De er under ennå større påkjenning når bilen lastes/kjøres til vanlig Hadde Dunlop belger i flere år uten problemer. Tipper jeg kjøpte dem fra Paddocks men husker ikke om det var levert av Britpart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 12. august 2020 Forfatter Del Skrevet 12. august 2020 (endret) Idag skifta vi belgene, (vi fikk 3 brukte av Oddvar her på forumet) men den ville ikke heve seg på noen av sidene. Det viste seg at vi hadde satt på en av de ødelagte belgene på den ene siden og klipt hull i luftslangen på andre siden når vi skulle fjerne en strips -så satte vi tette belger på. Og nå har ene høydesensoren tatt kvelden og viser "38" i verdi hele tiden. Løsningen inntil videre blei å pumpe den i rett høyde og stille den inn på "coil-spring" inntil nye høydesensorer kommer. Og evt også lage bilventil-koblinger til belgene så de kan pumpes opp på egen hånd. Endret 12. august 2020 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Eneste gangen jeg klarte å sprenge en belg, var da jeg hoppet med bilen i skauen. Tror hekken var rundt 70 cm opp i luften. Da smalt toppen av belgen på venstre side bak, altså plastlokket. Kjørte hjem til Oslo, i bl.a. 110 km/t, med 2 stk. 2" x 3" surret oppå hverandre og stroppet fast i "hylla" på akslingen. Har man bump stops er dette en utmerket nødløsning. Ekstra bump stop kan være lurt å ha med seg, for disse har en egen evne til å ramle av på disse bilene. Disse belgene skal tåle mye, så dette må være feilproduksjon. Jeg ville reklamert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 8. september 2020 Forfatter Del Skrevet 8. september 2020 Vi satte på andre belger. Problem løst. Det må ha vært noen usedvalig dårlige belger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.