Gå til innhold

Bremsene virker ikke


Jaffe

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg?

 

Jeg har nettopp skiftet bremse-sko og bremsetrommel bak. I går tok jeg venstre side, luftet bremse bak venstre og satte på hjulet, kjørte en kort tur. Alt var i orden.

Så nå idag tok jeg å skiftet på høyre side på samme måte.

Startet motoren. la merke til en rød varsellampe under temperaturmåler. kjente at bremsepedalen var litt slakker enn før. Så kjørte jeg en kort tur.

Bremsene virket bra. La merke til at varsellampa slukket når jeg bremset, men kom tilbake etter ca 5 sek.

 

Jeg bestemte meg for å lufte bedre høyre side. løsnet lufte-nippel og pumpet på bremsepedalen med motoren av. skrudde till lufte-nippel og tråkket inn bremsepedalen. Da kjentes pedalen hard

Startet motoren. varsellampa var der fortsatt. Sammen prosedyre. tråkket inn bremsepedalen. Først kjentes den hard, men seig helt ned til gulvet.

igjen tok Samme prosedyre med motoren på. Nå var bremsepedalen helt løs og bremsene virker ikke. Det var, og fortsatt er fult med bremseveske i beholderen

 

Jeg har byttet bremser på andre biler mange ganger uten problemer, men her har det skjedd noe rart

 

Har jeg luftet bremsene feil?

.... eller hva er galt?

 

 

mvh

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen for selvironi:

Skulle fylle vanntanken på en eldre båt, det var flere spunser på dekket, men jeg åpnet den ene (var kjempestressa) som jeg var helt sikker på var den rette. Oppdaget feilen da halve motoren sto under vann! Det hadde vært en vanntank under dette sponset, men den var fjernet så alt vannet gikk i bunnen på båten.

 Så til Jaffe, selv den beste kan gjøre feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at den beste måten å slippe unna riskokinga på - permanent ... (med riskoker og Ex'en) var å ha i risen uten å sette i bollen først. 

 

Det tok like lang tid å riste risen ut av innmaten til riskokeren som det hadde gjort å koke den risen. '

 

Jeg synes forøvrig han bare skulle være glad at det var risen og ikke vannet jeg hadde oppi først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis var for mange år siden vitne til noen som fylte bensin i flaggstanghullet på båten.

Dessverre var han for langt unna,fulgekikker med kikkert, til å få varslet før start.

Båten brant opp men husker ikke om det ble personskader.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...