Norwegianwood Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Hei! har merket sakte men sikkert de siste årene at bilen har brukt mer og mer diesel. går fint men ryker også litt ved pådrag, spesielt i oppoverbakke. nå har den gått ca 270000 så må det vel kanskje være på tide med nye injektorer eller hva mener folket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 (endret) Ka verdier injektorverdier lese du av då? Min bruker meir pr mil no ved 230' km enn ved 50'km, men så var det dette med dekk alt, snorkel, takgrind, bakseter og anna stæsj som er ein stor feit bias i dette. For alle dysene holde seg innafor spec Endret 12. august 2020 av jschille Skriveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Merket det samme på min. Interessant problemstilling og interessant teori du har om injektorene. Jeg lurer på om lekkasje på crossover pipe på mot turboen kan ha noe med det å gjøre? Hos meg økte eksoslukten igjennom varmeapparatet i takt med forbruket (innbilling?). Røyk ved akselerasjon skyldtes i mitt tilfelle sprekk i intercoolerslangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 2. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2020 Ja, nå har jeg solgt bilen men klart terrenghjul, snorkel, vinsj, skiboks og diverse lyktegitter alt drar på forbruk. Tror uansett det går nedover med de dysene etter 200000++ forøvrig ikke så rart. En kamerat med D3 er helt klar på at hans gikk ned i forbruk ved bruk av den Miles+ dieselen. Noterer jo at min nye D4 nå bare bruker 0,7 på langkjøring og det er jo vesentlig mindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnung Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 2 timer siden, Norwegianwood skrev: Ja, nå har jeg solgt bilen men klart terrenghjul, snorkel, vinsj, skiboks og diverse lyktegitter alt drar på forbruk. Tror uansett det går nedover med de dysene etter 200000++ forøvrig ikke så rart. En kamerat med D3 er helt klar på at hans gikk ned i forbruk ved bruk av den Miles+ dieselen. Noterer jo at min nye D4 nå bare bruker 0,7 på langkjøring og det er jo vesentlig mindre Hmm - slikt lavt forbruk klarte jeg også med min D4 2015, men kun en eneste gang, og det var den ene gangen jeg var på på langkjøring på veier på østlandet. Klarer ikke det på vestlandsveier uansett hvor langt jeg kjører. Riktignok var den allerede kjørt 120000 da jeg kjøpte den og har nå passert 150000. Men bruk av gasspedalen kan jo variere mellom sjåfører Bjørnung Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Klarte 0,65 på langkjøring den gang da fra Asker til Halden og tilbake i slaps, men det er drøye 200.000 km siden, og det har i etterkant blitt montert diverse på bilen som neppe har positiv innvirkning på forbruket. Men om forbruk er en viktig faktor i bilholdet så er vel neppe Discovery - eller Land Rover for den saks skyld den bilen man bør ha i garasjen. Dog er det selvsagt spennende å se hvor magert man kan kjøre "miljøsvinene" våre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Fyll tanken ved behov, vri om tenninga og nyt hvert sekund på veien mot nye eventyr. Aldri hatt bedre forbruk en 0.81 i snitt mellom Oslo - Fauske via Sverige. Dessuten fyller jeg ikke for mer enn 300 kr pr gang uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kseth Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Samme her. Fyller for 500,-......... Problemstillingen er vel heller en merkbar økning i forbruket jeg har samme bekymring, nemlig en økning som jeg ikke kan forklare. Samme dekkdim og ikke pipe på taket, ei heller koffert. Bilen, D3, har nå gått 230.000 km KH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 På 2.12.2020 den 21.18, Bjørnung skrev: Hmm - slikt lavt forbruk klarte jeg også med min D4 2015, men kun en eneste gang, og det var den ene gangen jeg var på på langkjøring på veier på østlandet. Klarer ikke det på vestlandsveier uansett hvor langt jeg kjører. Riktignok var den allerede kjørt 120000 da jeg kjøpte den og har nå passert 150000. Men bruk av gasspedalen kan jo variere mellom sjåfører Bjørnung En manns forbruk på bil er jo som å spørre en fisker hvor stor fisken var Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) På 3.12.2020 den 8.18, Kseth skrev: Samme her. Fyller for 500,-......... Problemstillingen er vel heller en merkbar økning i forbruket jeg har samme bekymring, nemlig en økning som jeg ikke kan forklare. Samme dekkdim og ikke pipe på taket, ei heller koffert. Bilen, D3, har nå gått 230.000 km KH Ville funnet ut hvordan sjekke om luftmengdemåler og kanskje temp følerne fungerer 100%. EGR kan også være verdt å sjekke. (Søker du på MAF og MAP på disco3.co.uk så finner du nok mye bra info.) Rensing av innsuget (MAP sitter her): https://www.disco3.co.uk/forum/d4-clean-inlets-manifold-188918.html MAF sjekk D3/D4: https://www.youtube.com/watch?v=yJCVPpZcMPc MAF rens D3: https://www.youtube.com/watch?v=7vNvVohGT3A Endret 14. desember 2020 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markus Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Min Discovery 3 har gått 350 000km. Har fått den på 07-08 på mila på langkjøring. Blandet går det jo litt. Nå bruker bilen 1.2-1.3 på mila. Nå økte forbruket når vintern kom da, med webasto som står å går og noen minutter tomgang før jeg kjører osv. I sommer tror jeg at greide 1-1.2 blandet kjøring. Handler uansett mye om kjørestil. Noen trykker nok mer på gassen en andre når man får grønnt lys en og dette bruker jo endel drivstoff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg byttet MAP-sensor i innsuget og fikk ny bil. Den gamle virket men gav feil signal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Fikk du noen feilmeldinger på MAP sensoren som gav feil signal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Nei, man må lese av verdiene mens motor går synes jeg å huske. Så lenge den gir signal tolker motoren det som god fisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Akkurat. Kanskje det er like greit å sette i en ny da, for å være sikker på at den er i orden. Min har sikkert levd i 12 år. Er jo ingen dyr sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.