Gå til innhold

Hvor lenge varer injektorene på tdv6 D3


Norwegianwood

Anbefalte innlegg

Ka verdier injektorverdier lese du av då?

Min bruker meir pr mil no ved 230' km enn ved 50'km, men så var det dette med dekk alt, snorkel, takgrind, bakseter og anna  stæsj  som er ein stor feit bias i dette. For alle dysene holde seg innafor spec 

Endret av jschille
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Merket det samme på min. Interessant problemstilling og interessant teori du har om injektorene. Jeg lurer på om lekkasje på crossover pipe på mot turboen kan ha noe med det å gjøre? Hos meg økte eksoslukten igjennom varmeapparatet i takt med forbruket (innbilling?). Røyk ved akselerasjon skyldtes i mitt tilfelle sprekk i intercoolerslangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja, nå har jeg solgt bilen men klart terrenghjul, snorkel, vinsj, skiboks og diverse lyktegitter alt drar på forbruk.

Tror uansett det går nedover med de dysene etter 200000++ forøvrig ikke så rart. En kamerat med D3 er helt klar på at hans gikk ned i forbruk ved bruk av den Miles+ dieselen.

Noterer jo at min nye D4 nå bare bruker 0,7 på langkjøring og det er jo vesentlig mindre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Norwegianwood skrev:

Ja, nå har jeg solgt bilen men klart terrenghjul, snorkel, vinsj, skiboks og diverse lyktegitter alt drar på forbruk.

Tror uansett det går nedover med de dysene etter 200000++ forøvrig ikke så rart. En kamerat med D3 er helt klar på at hans gikk ned i forbruk ved bruk av den Miles+ dieselen.

Noterer jo at min nye D4 nå bare bruker 0,7 på langkjøring og det er jo vesentlig mindre:D

 

Hmm - slikt lavt forbruk klarte jeg også med min D4 2015, men kun en eneste gang, og det var den ene gangen jeg var på på langkjøring på veier på østlandet. Klarer ikke det på vestlandsveier uansett hvor langt jeg kjører. Riktignok var den allerede kjørt 120000 da jeg kjøpte den og har nå passert 150000.

Men bruk av gasspedalen kan jo variere mellom sjåfører  :D

 

Bjørnung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte 0,65 på langkjøring den gang da fra Asker til Halden og tilbake i slaps, men det er drøye 200.000 km siden, og det har i etterkant blitt montert diverse på bilen som neppe har positiv innvirkning på forbruket.

 

Men om forbruk er en viktig faktor i bilholdet så er vel neppe Discovery - eller Land Rover for den saks skyld den bilen man bør ha i garasjen. :)

 

Dog er det selvsagt spennende å se hvor magert man kan kjøre "miljøsvinene" våre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Fyller for 500,-.........

Problemstillingen er vel heller en merkbar økning i forbruket

 jeg har samme bekymring, nemlig en økning  som jeg ikke kan forklare. Samme dekkdim og ikke pipe på taket, ei heller koffert.

Bilen, D3, har nå gått 230.000 km

KH 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.12.2020 den 21.18, Bjørnung skrev:

 

Hmm - slikt lavt forbruk klarte jeg også med min D4 2015, men kun en eneste gang, og det var den ene gangen jeg var på på langkjøring på veier på østlandet. Klarer ikke det på vestlandsveier uansett hvor langt jeg kjører. Riktignok var den allerede kjørt 120000 da jeg kjøpte den og har nå passert 150000.

Men bruk av gasspedalen kan jo variere mellom sjåfører  :D

 

Bjørnung

En manns forbruk på bil er jo som å spørre en fisker hvor stor fisken var:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2020 den 8.18, Kseth skrev:

Samme her. Fyller for 500,-.........

Problemstillingen er vel heller en merkbar økning i forbruket

 jeg har samme bekymring, nemlig en økning  som jeg ikke kan forklare. Samme dekkdim og ikke pipe på taket, ei heller koffert.

Bilen, D3, har nå gått 230.000 km

KH 

 

Ville funnet ut hvordan sjekke om luftmengdemåler og kanskje temp følerne fungerer 100%. EGR kan også være verdt å sjekke.

 

(Søker du på MAF og MAP på disco3.co.uk så finner du nok mye bra info.)

 

 

Rensing av innsuget (MAP sitter her):

https://www.disco3.co.uk/forum/d4-clean-inlets-manifold-188918.html

 

MAF sjekk D3/D4: https://www.youtube.com/watch?v=yJCVPpZcMPc
MAF rens D3: https://www.youtube.com/watch?v=7vNvVohGT3A

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min Discovery 3 har gått 350 000km. Har fått den på 07-08 på mila på langkjøring. Blandet går det jo litt. Nå bruker bilen 1.2-1.3 på mila. Nå økte forbruket når vintern kom da, med webasto som står å går og noen minutter tomgang før jeg kjører osv. I sommer tror jeg at greide 1-1.2 blandet kjøring. Handler uansett mye om kjørestil. Noen trykker nok mer på gassen en andre når man får grønnt lys en og dette bruker jo endel drivstoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...