Gå til innhold

OneTen CSW MY86 - Kamelen blir ny 2021


eliassen

Anbefalte innlegg

Skal ha det samme åpningstrykket, men noen grader forskjell i spray mønster. Etter å ha lest en del forum i UK og US så er det flere som har gjort det og ikke har merket noe forskjell. Men kjenner jeg er på tynn grunn, uansett verd å prøve da det koster 20GBP per 300TDI dyse spiss og 250GBP per 200TDI dyse. Hvis det ikke fungere så vet jeg det.
Skal heller rapportere her på erfaring osv. 

Men etter rens osv av dyse hylser blir det jo bart metal, kommer vel til å ruste men engang de settes på toppen. Hva bør jeg gjøre der? Kan vel ikke lakkere de eller på noen annen måte ha noe på de? 
Tenkte litt på blånering? Noen som kjenner til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det fortsatt kan kjøpes men før gikk det ann å kjøpe "brunering" kjemikalie hos våpenforhandlere. Selv om det heter brunnering gir dette en sort overflate på stål som om ikke fullstendig men iallefal er litt motstandsdyktig mot rust. Jeg vil tro at nye dyser som er sorte har fått en overflatebehandling tilsvarende den som gies på våpen. Jeg ville vel ikke ha gjort dette på invendige deler av dysene men utvendig der de bare går ned i toppen og er sorte ifra fabrikk ville jeg ha vurdert å "brunere". Dersom jeg er helt på vilspor er det sikkert noen her inne som kan si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, eliassen skrev:

Skal ha det samme åpningstrykket, men noen grader forskjell i spray mønster. Etter å ha lest en del forum i UK og US så er det flere som har gjort det og ikke har merket noe forskjell. Men kjenner jeg er på tynn grunn, uansett verd å prøve da det koster 20GBP per 300TDI dyse spiss og 250GBP per 200TDI dyse. Hvis det ikke fungere så vet jeg det.
Skal heller rapportere her på erfaring osv. 

Men etter rens osv av dyse hylser blir det jo bart metal, kommer vel til å ruste men engang de settes på toppen. Hva bør jeg gjøre der? Kan vel ikke lakkere de eller på noen annen måte ha noe på de? 
Tenkte litt på blånering? Noen som kjenner til det

Blånering fungerer helt fint - jeg bruker det både på våpen og andre steder (arbeidsbenk med stålplate blir "som ny"). Søk på nettet så finner du ulike produkter. Rengjør med isopropanol eller annen alkohol for å fjerne alt av fett på overflatene som skal behandles. Og les bruksanvisningen...

20 timer siden, eliassen skrev:

Skal ha det samme åpningstrykket, men noen grader forskjell i spray mønster. Etter å ha lest en del forum i UK og US så er det flere som har gjort det og ikke har merket noe forskjell. Men kjenner jeg er på tynn grunn, uansett verd å prøve da det koster 20GBP per 300TDI dyse spiss og 250GBP per 200TDI dyse. Hvis det ikke fungere så vet jeg det.
Skal heller rapportere her på erfaring osv. 

Men etter rens osv av dyse hylser blir det jo bart metal, kommer vel til å ruste men engang de settes på toppen. Hva bør jeg gjøre der? Kan vel ikke lakkere de eller på noen annen måte ha noe på de? 
Tenkte litt på blånering? Noen som kjenner til det

Vurdert nyere / mer moderne 2.8 dyser?  https://valtechautomotive.co.uk/product/land-rover-300tdi-or-2-8-international-tgv-set-of-4-perfomance-nozzles/  Koster det samme....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...