Gå til innhold

P38 automat problem, kan bare rygge


MartinRange

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en P38 som plutselig ikke vil fremover.. Den hadde noen dager hvor den var sleit med gire opp til 4, før den gav helt opp å gire.

Lavgir fungerte 100 meter før den også gav opp.

Den har nå vært på ett verksted som fylte på olje til girkasse og motor uten at det løste problemet.

 

Noen som har opplevd samme eller har peiling på hva hvordan det kan fikses?

 

Jeg ser for meg at jeg må bytte hele kassa, men sliter med å finne ut hvordan jeg vet om en gitt girkasse vil passe og fungere. Tips?

 

  •  2000
  •  256TM
  •  KW: 100 HK: 134
  •  AUTOMAT

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe eksterne feil slik nevnt over.  Da ville ikke girkassa virket i revers.  Du må nok regne med overhaling elller bytte.  Jeg har hatt feil med samme symptomer på en MB 622.5 girkasse.  Da var det en eveisclutch som hadde røket. Kostet 10.000,- for 20 år siden... 

Ashcroft tar £725,- for girkasse + £500,- om du ikke returnerer en overhalbar girkasse + frakt + mva..  Så kommer jobben med bytte i tillegg.  Jeg ville i tilfelle vurdert å kjøpe en defekt i UK å returnere dem fremfor å frakte fra Norge.

Et alternativ er norske RATS i Båstad.  De har generelt et veldig godt renomè men det har forekommet feil hos dem også.

KGK i Oslo er ZF servicepartner og er også verdt å kontakte.  Neppe lavpris men fraktkostnader vil blli lavere.

Endret av Tore Kjernmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Martin.

 

Ashcroft transmission som Tore her viser til, har en video / instruksjon som viser deg hvordan du ser nøyaktig hvilken girkasse du skal ha.

I praksis leser du det av på den lille Type benevnelse - metall platen som sitter bak girshifter  ( XYZ bryteren ) på selve kassen. Under bilen.

Ta ett bilde av denne platen, der vil du finne de kodene du trenger.

Her er ett bilde som viser litt av denne type benevnelse platen som sitter bak XYZ bryteren:

20200126_184656.jpg

 

Så må jeg si at det er veldig enkelt å handle fra Ashcroft, du betaler og de leverer nokså kjapt. Du får en pall med girkasse tipper jeg, levert på døren.

( jeg handlet converter derfra, så jeg var veldig fornøyd, kom på en liten pall )

Jeg har også nokså nylig lagt ut en bilde serie som godt beskriver hvordan hvordan du tar ned girkasse på P38 ( V8 i beskrivelsen ) men det er i prinsippet likt

Link, Hvordan ta ned autokasse RRp38:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/97533-rrp38-hvordan-ta-ned-auto-girkasse-illustrert-guide/ 

 

Ville nok anbefale skifte kasse / flexplate og converter m oilseal, gjerne oilseal bak på motoren også ( hvis den svetter da ). Når du først gjør jobben.

Det er ikke så skummelt som det virker.

 

Mvh Brage

Endret av Brage
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...