Gå til innhold

Olje diff og transfer case - D3 (2008 mod)


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Hola!

 

Hva slags oljer bruker folket på differ og transfer rundt om? Bestiller man opp den magi-olja fra LR eller er det noe å få kjøpt på bilextra/mekonomen som er godt nok?

 

Hvordan ser jeg at jeg evt har elektronisk diff bak? 

 

Tenkte å få byttå disse før retur mot østlandet - men blei bråstopp da jeg fant ut at transferkassa kanskje burde ha noe hokuspokus merket av Land Rover.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesial olje på transfer og bakdiff med sperre, fins ettermarked leverandører der også, trenger ikke være LR, men bilxtra og slike har den ikke.  Vanlig 75w90 gl5 på fremdiff og bakdiff uten sperre. Du må se inn i hjulbuen etter en klump med ledninger oppå bakdiff, trooor også du kan se på 4x4 info skjermen om den bakre hengelåsen låser seg når du kjører f.eks i rock crawl program. Alle biler har bilde av låsen, men kun dem som har den montert som blir røde.:)

Endret av Tobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjørn_C skrev:

Med andre ord bare å bestille fra EWS, Øya eller Motorpool der altså. 

 

Takk for svar, da blir det bytte når bilen er returnert på Østlandet:rolleyes:

du kan jo prøve Reginol I Oslo

olje.yx.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...