Gå til innhold

7 seter i Ninety


lrhaue

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min 90 omregistrert til 7 seter i juni, ittno problem så lenge alle seler var inntakt.

Endret av KjellB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget om min 90 for 13-14 år siden fra 4 seter personbil (var levert som personbil fra den var ny) til 7 seter. Mener å huske den gang jeg tok kontakt med importøren ( Land Rover Norge) og fikk en bekreftelse på at min bil med regnr XX XXXXX og chassienr XX... var levert som 7-seter fra fabrikk med side vendte seter bak. Jeg hadde benker bak og disse ble kontrollmålt ( kravet er 40 cm seteplass pr. Passasjer). Benkene bak var 80 cm brede, heldigvis..
Tror et importør dokument vil gjøre jobben lettere, men typegodkjenning skal Trafikkstasjonene ha tilgang til. Det kontrolløren kan henge seg opp i er sidevendte seter/benker bak. 
Lykke til!
 

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defender er typegodkjent med sidevendte seter bak til og med 2006 modell. 

Typegodkjenning sitter Vegvesenet på selv, dokumentasjon er helt unødvendig.

 

Bestill time og vis bilen, forlanger de dokumentasjon kan du henvise til typegodkjenningen. 

 

 

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lrhaue skrev:

Gjelder dette også en 90 fra 1985 som ikke er en defender? 

Ta kontakt med importør for bekreftelse på at den ninety du har er lik Defender 90 (som har typegodkjenning for 7 seter). Min var en 1988 modell ninety V8. 

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 7.06, lrhaue skrev:

Og hvem innehar ett sånn dokument? :)

Hvilken fremgangsmåte hadde du kjellb? 

Jeg hadde ikke noe dokument, jeg bare bestilte time, satte inn setene og sikkerhetsbelter og møtte opp hos Vegvesenet. Jeg har altså en Defender 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte seter og belter i min 90 for 3 år siden ca. Måtte ikke vise noe papirer. Men når jeg skulle sette 9 seter i min 06mod 110 så måtte jeg har originale typegodkjenning papir. Fikk tilsendt kopi av typegodkjenning fra Hellestø bilpavaljonen som var godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke trenge dokumentasjon på en 1985, typegodkjenning på dette finnes ikke, slik det ofte refereres til i dag, ifølge mannen med kontrollansvaret. 
Fikk 7 seter uten pes på trafikkstasjonen, veldig greit. 
Dokumentasjon fra Land Rover, ga jeg opp å vente på^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Sendte søknad til BT. kontrolløren ringte meg, han fant ingenting som kunne dokumentere 7 seter ( eller 6 for den saks skyld) var godkjent i denne bilen.

Så hva gjør jeg nå? hjelper det å kontakte importør? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor Vegvesenet ber om typegodkjenninger. Alle biler etter 1971 er typegodkjente og den dokumentasjon skal Vegvesenet ha selv.
Kan uansett sikkert være lurt å få tak i en selv, eller i det minste typegodkjenningsnummeret, for å hjelpe dem på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hjelpe med en original brosjyre fra da bilen ble solgt ny i Norge, som viser at den finnes med 7 seter?

Sikkert noen som har en slik brosjyre på lur.

Må sjekke mine egne om de er fra året 1985 eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1986 og 1987 brosjyre (engelsk utgave), begge viser at bilen leveres med 7 seter.

Har også en instruksjonsbok som dekker 1983 - 1990 modeller, denne viser også at den ble levert med 7 seter, både som soft top, pick-up, hard top, og station wagon (også denne er engelsk utgave) Har kopi av brosjyrene, men er sikkert kopibeskyttet så legger det ikke ut her, men PM går greit :D

Min 90, 1987 er 7 seter originalt hvis du trenger en referanse. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=df19548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit å få omregistrert en 2001-modell Defender 90 til 7-seter hos SVV i Oslo for et par år siden. 7 seter er jo standardoppsettet for denne bilmodellen. Jeg viste ingen dokumentasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...