Gå til innhold

Biltema Multikutter


Tom Rossing

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Fein og brukte den til nesten alt mulig.

Kosta en null mer enn BTsin den gang.

Selv om BT sin ikke varer evig er den nok "inntjent" etter de første oppdragene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tore Kjernmoen skrev:

Bladene til Biltema sin koster 1/10 av hva originale Fein blader koster på byggmakker.  Det kan være en årsak til at min Fein er lite brukt...

Men er de like gode som endel annet skjærende verktøy fra Biltema, er de sikkert 1/198 så solide ?

Jeg har UTELUKKENDE dårlige erfaringer med alt av skjærende verktøy fra Biltema, med unntak av sirkelsagbladene, de er faktisk ganske gode.

Men filene de har, de går dritlett....cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fein gjør jobben. De billige har ikke bevegelse nok på bladet til å få ut spon, og de står omtrent stille i treverket der Fein flyr rett inn i materialet.

 

Har riktignok ikke prøvd Biltema sin, men har prøvd en rekke andre billige.

Har selv to fra Fein og en fra Bosch, og selv Bosch sin må melde pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, JokerS30 skrev:


Men filene de har, de går dritlett....cool

 

Filer, der er det kun penger som kan framskaffe god kvalitet. Er en ekstra heldig har ens lokale verktøybutkikk på lager fra 50tallet, pakket i oljepapir. En stakkars maskinist blir høytidsstemt når han får slike i hendene. 

 

Kvaliteten på Biltemagreier varierer veldig. Men de har gode kniver-Mora med egen merking. 

 

Blader til fein har jeg kjøpt noen som skal passe til flere merker, halve prisen av original og nesten like god.e.

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...