HCF Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Hei! Jeg vurderer kjøp av en Discovery 3 (06). Den fremstår velholdt og fin, men har fått en 1'er feil forrige EU-kontroll, under "avgass generelt og motorgange" Er visst lite merkbart i hverdagen, men noen ganger kommer en del røyk. Problemet har visst vært der over tid, uten at det har påvirket. Var snakk om en kalibrering som manglet, noe med . Mitt spørsmål til dere der ute blir da: kan bety at noe større er i ferd med å ryke? Eller høres det ut som en feil det fint går an å leve med, og sannsynligvis ikke vil utvikle seg til noe større. Hilsen ei som så gjerne vil bli LandRover eier hun og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Høres kanskje ut som Egr ventilene ikke fungerer optimalt. Ikke gratis å bytte men ganske normal feil. Kan hende det er noe annet også, bør nok få lest av feilkoder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 (endret) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=153767613 Den? min første tanke var også egr ventiler Endret 3. august 2020 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HCF Skrevet 3. august 2020 Forfatter Del Skrevet 3. august 2020 Takk for svar! Ja, den der Timo@ ! Ifølge listen er EGR ventil nylig byttet. Kan det være at det kun mangler en kalibrering av noe slag? Det har verkstedene i nærheten ikke mulighet for nemlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Stod at multireim og reg.rein var byttet, men ikke noe om pumpereim i bakkant av motor som skal byttes når reg.reim byttes. Den er den vanskligste å bytte, ryker den stopper bare bilen, men ikke noe blir ødelagt slik som med reg.reim. Jeg vet ikke om 2006 modellen har den svake oljepumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Kikket på denne for et år siden, se PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HCF Skrevet 3. august 2020 Forfatter Del Skrevet 3. august 2020 44 minutter siden, engebo skrev: Stod at multireim og reg.rein var byttet, men ikke noe om pumpereim i bakkant av motor som skal byttes når reg.reim byttes. Den er den vanskligste å bytte, ryker den stopper bare bilen, men ikke noe blir ødelagt slik som med reg.reim. Jeg vet ikke om 2006 modellen har den svake oljepumpa. Okei. Takk for innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Min 06 hadde den svake pumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 3. august 2020 Del Skrevet 3. august 2020 Det kunne bli innsprøytningsdyse, som har ikke optimalt drift. Du trenger noen som kan hjelpe deg å lese koder fra bilen I regionen. Tenker på forumet finnes mange fra Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Svart røyk ved belastning kan også være noe så enkelt som sprekk i en intercoolerslange. Vi hadde det på vår. Så ille at vi hadde god avstand til neste bil opp E18 fra Holmen mot Asker... Merkeverkstedet påstod hardnakket at det var EGR-ventilene, men "lurium" for å rense dem hadde ingen virkning. I forbindelse med en annen jobb på Strømmen Bil ble den virkelige feilen oppdaget og slangen byttet nærmest som en parantes, og da sluttet bilen øyeblikkelig å røyke også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 53 minutter siden, Olav Haavardsholm skrev: Svart røyk ved belastning kan også være noe så enkelt som sprekk i en intercoolerslange. Vi hadde det på vår. Så ille at vi hadde god avstand til neste bil opp E18 fra Holmen mot Asker... Merkeverkstedet påstod hardnakket at det var EGR-ventilene, men "lurium" for å rense dem hadde ingen virkning. I forbindelse med en annen jobb på Strømmen Bil ble den virkelige feilen oppdaget og slangen byttet nærmest som en parantes, og da sluttet bilen øyeblikkelig å røyke også. Burde husket på den også! Er vel kanskje mer vanlig enn EGR problemer. Hørte også om en som fikk stein gjennom intercooler på annet bilmerke og da ble det diagnosert til feil på partikkelfilter og EGR før de fant ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune80 Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Hadde akkurat samme. Sprekt IC slange. Noen hundrelapper og 30 min skruing..Min 05 mod hadde den svake olje pumpa..og ble byttet først på 230.000km..så den holdt jo den og..men greit for sjeleroen å få byttet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 Samme her, sprekk i slangen, ingen feilmeldinger eller motor lampe på min (05 & 06 Har ikke motor lampe i intrument panelet), den gikk bare veldig dårlig og skoddla en hvit tesla med hvit skin interiør som hadde takluka åpen opp bakkene fra 3050 (Mjøndalen) mot Drammen. lel..... En 7mm liten skralle & ny slange er jobben fort gjort å bytte den til ny. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Jepp, intercoolerslangen var problemet her også, ca 10cm lang sprekk på langs midt på slangen - utrolig at dette er alt som skal til for å røyklegge så mye... Bestilt fra Advanced Factors til behagelig pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.