Gå til innhold

NLRK avd Øst - Swap Meet og Landsmøte 29. august


Marius FM

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

I forbindelse med Landsmøtet stiller også avdeling Øst sin egen Jan Eirik til valg som leder for klubben.

Om man ikke kan stille på Landsmøtet er det fullt mulig  levere en fullmakt til en som skal. Mer om dette i artikkelen på nlrk.no

Jan Eirik BIO.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, robertsoevik skrev:

Jan Eirik for President! 

Enig, og nå må ha jeg noen til å ta med fullmakt til Landsmøtet, som skal stemme på han, så jeg får avgitt min stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi jaggu meg fått et luksusproblem. exclHele 3 kanidater.

Kan ikke huske dette har skjedd på de 40+ årene jeg har vært medlem.

Flott med presentasjon av alle sammen.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er i grunnen det samme hvem dere velger til leder (jeg har dessverre ikke anledning til å delta på Landsmøtet og fullmakt skriver jeg ikke), enig med Gaute om luksusproblem og det er flott med 3 kandidater til ledervervet i NLRK. Var vel i 1992 klubben hadde to kandidater til ledervalg, ellers har det vel stort sett kun vært en foreslått kandidat.

 

En ting er etter min mening viktig for klubben og fremtidig aktiviteter bortsett fra å kjøre på asfalt, er mulighet for å lovlig kunne arrangere kjøring i terrenget. Samme hvem som blir leder så må leder og også alle andre som har verv i Landsstyret og lokalstyrene ha fokus på det store kjøretøyfellesskapet i landet vårt. Det er de store sammenslutningene som har økonomi og folk til å drive lobbyvirksomhet og annen påvirkning mot politikerne nasjonalt som bestemmer hva vi kan gjøre. Samtidig er de store norske kjøretøysammenslutningene igjen internasjonalt representert, både innen hobby og aktivitet/kjøring/konkurranser, og derigjennom får ett lite medlem i en liten kjøretøyklubb i lille Norge ett talerør via de store internasjonale organisasjonenes lobbyister i f.eks Brussel. EU bestemmer jo hva vi skal/kan gjøre innenfor alle områder, og Norge er rask til å ta bestemmelser og forordninger i bruk.

 

Ser i presentasjonene av kandidatene til ledervervet at Eirik nevner NBF og at NLRK har fordeler med å være tilsluttet NBF gjennom klubbens tilhørighet til LMK,  om Eirik blir valgt vet jeg det er ivaretatt og dersom en av de andre velges som leder må de få god informasjon om hva dette betyr. Jeg regner med noen passer på at de blir skolert.

 

Eksempel på fordeler gjennom klubbens tilhørighet til LMK og NBF er mulighetene for i det hele tatt å lovlig kunne arrangere treff og kjøreaktiviteter. Kan nevne forsikring overfor tredjepart for klubben under varslede arrangement. Og det er også fordeler for det enkelte klubbmedlem når det gjelder forsikring av bl.a entusiastkjøretøy.

 

Kaffe, vaffel og prating er hyggelig. Og viktig. Vel så viktig er at vi kan få bruke kjøretøyene våre til annet enn å kjøre på veien..

 

Og ett spørsmål: Jeg regner med at alle som er medlemmer på forumet også er medlemmer i NLRK og betaler sin kontingent??

 

For mange år siden fikk jeg mye pepper fordi jeg påpekte at internett-"klubber" (ikke direkte i LR-sammenheng) ikke hadde tyngde til å bli hørt i forskjellige fora, det må være en klubb med lovlig valgt styre, årsmøte, regnskap og protokoller. Dette skjønte ikke folk, det var jo så lett med "nettet". Den gang vet jeg at masse folk betalte penger inn til noen som skulle drifte dette,  pengene ble brukt til reise og hotellopphold og god mat og drikke på "oppstartsmøte" der bare noen få var invitert. Etter det har jeg ikke hørt eller lest noe om den "klubben"/aktiviteten.. Regner med at i alle fall noen føler seg litt lurt.

 

Derfor. Forumet er flott. Og betalt medlemskap i NLRK er noe alle må unne seg. Mange meninger på forum er en ting, mange meninger på Facebook også. Og det er kun betalende medlemmer som registreres i en klubb, og det er medlemstallet som klubben "har i ryggen" som klubben kan slå i bordet med når saker skal diskuteres med myndigheter osv.

 

Mange vil hindre oss i å utøve vår hobby, gjør ett godt valg i morgen og pass på at de som velges har, eller får, tilstrekkelig kunnskap om alt de må vite.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Med kun 40 års medlemskap i NLRK, meldte meg inn sommer/sensommer/høst 1980 etter at jeg hadde snakket med Erik og Knut når jeg trengte deler etter kjøp av første LR, så jeg er fremdeles kun en "lærling" i forhold til noen navn som Bjørn Madsen, Gaute Loftsgaard, Erik Winther Sørensen, Knut Bøhler, Lars Ramstad og mange flere, noen av disse nevnte hadde verv i NLRK allerede i 1975 da klubben ble startet opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...