Gå til innhold

Rustikk og tøff RRC ønskes byttet i Hiace/salg


huntern

Anbefalte innlegg

Artig doning som er ganske drivstoff gjerrig. Patrol 3,3 motor og gir/transfer. 5 trinns og 4wd høy/lav samt kun bakhjulstrekk. Ingen pen bil, men rustikk og tøff. Foringer til Panhard stag bør skiftes. Bestilt! Videre så bør pakning til eksosmanifoil festes bedre enn det som er gjort nå. Oljelekkasje i en slange i motor bør utbedres. Ellers er vel alt ok, stort sett. Ikke veldig mye rust. Lafterolf har sett bilen, og har litt kjennskap til den fra før. Ønskes byttet i grei Hiace varebil 4wd med d4d motor, evnt reint salg. Bilen er på Fosen.

68A3E3EB-5252-46E6-8FCA-E76A813196D0.jpeg

278A5C99-DCC8-4798-AB0B-5D37CFE1FA9F.jpeg

79CA0937-0B92-4E69-92C1-B53CDF46A877.jpeg

6F682D98-7A91-4133-85BF-22FA1E293D36.jpeg

C650EB71-5E46-4DCC-99DD-547E106AA155.jpeg

E4718A9E-1574-4BCF-B6CF-6F842BD758B5.jpeg

E9A64480-F33B-4564-B8AE-58EFE7E9704A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 40 tusen må du gi litt flere opplysninger. Årsmodell, kilometerstand, samt bilder under, av rammen, av motorrom og hjulbuer (der gamle Range Rovere ruster) og av interiør osv. Og fortelle hvorfor bilen ikke trekker på alle fire hjul. Nissan 3.3 er en god motor, men er alt for tung og ødelegger de fine egenskapene til bilen ved offroadkjøring. Men sikkert grei og man skal bruke bilen til å trekke hengere. For de som er interessert i en 3-dørs Range Rover, er dette et restaureringsobjekt som trenger ny motor og gearkasse. Det du kaller "rustikk og tøff" er det en entusiast ser på som flere titalls timer med sliping og jobbing før bilen får en (dyr)  lakk som gjør den presentabel. Hadde det vært en original lakk med normal slitasje, hadde det vært ok, men det er det jo ikke. Det ligger en annen Range Rover Classic til salgs her til 40 000 som er meget pen. Alltids en 4-dørs bil, men her er veien til en flott og godkjent entusiastbil meget kort. Den bilen finner du her:

Og den bilen har vært til salgs lenge, og det skulle gi en lite innblikk i interessen for Range Rover Classic. Ikke veldig stor, altså.  Generelt kan man vel si at interessen for gamle Range Rovere her på forumet ikke er så veldig stor. Det er mange som liker å snakke om dem, men ikke så mange som virkelig går "all in" for disse bilene. Men noen gjør en imponerende innsats for disse bilene,  gjerne med restaurering helt fra grunnen av. Da er det er lettere å ha Defender og skru på all slags dilldall og bare kjøre avgårde. Så min konklusjon, for hva den er verdt, er: En entusiast vil se på din bil som et restaureringsobjekt. Er bilen i veldig god stand, trenger den bare lakk og motor/gearkasse. En 3-dørs Range Rover vil alltid representere en viss verdi, bilens sjeldenhet tatt i betraktning. Hva verdien er vil i meget stor grad avhenge av tilstand, da Range Rover er en dyr og relativt komplisert bil restaurere. Men du verden for en flott entusiastbil det er å kjøre rundt i. 

...sier jeg som både har Defender med "dilldall" og 3-dørs Range Rover Classic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh. Trekker på alle hjul denne, hvis man vil det. Patrol transfer.. Ingen bil for originalpolitiet dette, men derimot et artig kjøretøy for de som vil ha en doning som virkelig skiller seg ut, og som bruker forholdsvis lite diesel. Fant grunnen til oljelekkasjen. Hull i en gummislange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, huntern skrev:

Eeh. Trekker på alle hjul denne, hvis man vil det.

 

Da var jeg litt rask da jeg leste annonseteksten angående 4x4, jeg beklager det. 

Om det finnes et originalpoliti, håper jeg inderlig ikke de kommer hit, for da får de hjertestans. For min bil er IKKE original. Kanskje en av de mest uoriginale i landet. Motor, girkasse, innsprøyting, tenningsanlegg, eksos, seter, akslinger, felger og dekk (17-tommere) innmat i akslinger, osv. Så jeg er altså ingen originalfreak. Men jeg mener du bør ha flere bilder og opplysninger om bilen, for dette er en bil som burde interessere mange.  Årsmodell, så drister jeg meg til å foreta en halvkvalifisert gjetning og tipper din er fra 1987 og originalt levert med 2.4 liters VM diesel. 

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Den er en 77 modell, som det står lengre opp her. Lafterolf vet av flere som har hatt denne bilen før meg. Bilder kan jeg fixe etterhvert hvis noen er interessert. Bytte er mere interessant enn rent salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg restaurerer gjerne en tre-dørs til, og holder på med as we speak. Faktisk har jeg (PÅ ingen måte skryt) tre slike biler på tunet. Uansett, poenget er litt som @AreM er inne på; man må dessverre gjøre denne original igjen for at den skal bli verdt noe, faktisk lå denne på finn for noen år siden til rundt 20k også med samme motor. Antar du var kjøperen?

 

Er interessert, ikke misforstå, men kjøpte en tre dørs før sommeren til 20k med 3.5 efi høy komp. Forjævelig fargevalg, og det går med MANGE timer til å få den tilbake til massai rød. Det blir gjort, men slikt arbeid koster en viss tidsverdi. 
 

Videre har jeg vært tungt inne i patrol-miljøet og styrte glatt unna 3.3 litern fordi veiva knekker (som på d4). 
 

Fin bil du har, men for meg er det vesentlig at bilen er komplett; alt av paneler må være der, og se relativt representativ ut. Om ikke ryker man også på 17k kun for nytt interiør. Og det før tingene krysser grensa.

 

Det er min mening, og jeg er kanskje sær. Men forsvarer det med 600 timer for en restaurering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjøpte denne bilen i -06. Betalte 8000,- Da var den hvit. Lakkerte den blå. Utførte normal og nødvendig vedlikehold og kjørte den daglig fram til jeg solgte den i -11 eller -12 tror jeg det var? Solgte den for 10.000,- Og jeg tør påstå at bilen var mye finere og i minst like bra stand da som nå iallefall. Den har vært aventert en rekke ganger siden jeg solgte den til varierende priser. ( og ny farge hver gang)  Har sagt det mange ganger at det var min største tabbe at jeg solgte akkurat den bilen. AreM sier motoren er for tung, men det stemmer ikke. Bilen er nydelig å kjøre og som trådstarter sier går den rimelig. "Wobblet" innimellom. Ristet så gæli at jeg måtte omtrent stoppe før jeg fikk den rolig igjen. Kunne komme fra alt fra 60 til 120.   Skjelden jeg treffer Lafterolf uten at jeg prater om den gamle Classic'en jeg var så dum å selge.. Ikke sant Rolf?? :))  Er helt sikker på at INGEN er mer interessert og har mere lyst på denne bilen enn meg, men som flere allerede har antydet er nok synet på verdien på en så spesiell bil mellom selger og potensielle kjøpere litt for sprikende tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Selger for 30k. En som er interessert. I mitt eie har bilen fått to nye batteri, nytt oljefilter, har nytt dieselfilter også. Modifisert øvre del av bakluke(har det originale også), div nye lys, ny manifoilpakning(har den gamle), div lakk, og konstruert bakre innredning i kryssfiner( oppvevaringsrom og sengeplass). Denne kan lett fjernes. Ut i fra det jeg har kjøpt og solgt av biler gjennom tiden, så mener JEG at den er verdt pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det montert bryter for gløding, nye massive kanaler, og vifte for motorkjøling som styres via egen bryter :) Bilen var som før sagt akkurat eu ok før jeg kjøpte den for ett år siden. Ikke mye brukt av meg grunnet tidsklemma, så teknisk skal vel ikke alt være helt tullete. Litt rust er det sef på de vanlige plassene( hjulbuer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ut som flott bil det der! 

Kjøper må like Range Rover selvfølgelig. Og for en som ønsker å bruke bilen til offroad og overland-turer (som undertegnede) må jo dieselen være ypperlig. Knekker veiva så sett inn en 200tdi. (Slik risiko er det jo med alt som er gammelt) 

 

Men skal du ha max pris for den så legg den på finn. Det er mitt tips. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en-77mod. og er derfor levert original med 3,5 V8.  V8-ern til Rover er ikke tung, men tyngre enn VM dieselen, så det blir riktigere å sammenligne vekta på 3,3'n med V8-ern.. 31" dekk og motorbytte er innskrevet i vognkortet, samt står HD fjærer innskrevet også om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...