Gå til innhold

Startsperreproblem P38


Stig

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner bilen eller hva man kan gjøre med det beskrevne problemet for å få bilen til å gå?

 

Sitat fra annonsen:

"Kort historikk;. Kjørte til byen og parkerte. Når jeg skulle hjem ville ikke bilen låse seg opp med fjernkontrollen. Når dette skjer skal man bruke nøkkelen ( settes i nøkkellåsen ) og resette systemet med en kode- du vrir nøkkelen i et spesielt system. Denne gangen ville ikke systemet resette seg og nøkkel og startsperre pratet ikke sammen. Trikset er vanligvis å bruke reserve nøkkel så er problemet vanligvis løst. Jeg hadde mistet reserve nøkkel. Jeg hadde en range rover mekaniker for å fikse dette, uten at han klarte å fikse problemet. Normalt skulle dette være et enkelt problem og ordne for kyndige...."

 

Link til annonsen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182402911

 

 

Noen i Tromsø som evt. kan bistå med diagnose el.l.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med min etter en ferie , da var det micro switch i nøkkel kassen som var irret , da få ikke du satt nøkkelen opp , da må du demontere nøkkelkasse og bytte disse microswitchene  eller som jeg gjorde dynket de i rustløser og "moet" de opp slik att irret forsvant og det ble kontakt mellom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...