Gå til innhold

Rengjøringsolje


BBernt

Anbefalte innlegg

Skal bytte motorolje på minigraveren, en 2000 modell Bobcat 322. Kjøper en universal mineralolje som tilfredsstiller kravene fra Biltema. Ser det finnes en renseolje Biltema anbefaler hvis det kan være gammel olje eller forurensninger i motoren, vurderer å flushe motoren med denne før oljebytte. 

Er det noen risiko med dette? 

Screenshot_20200802_113032_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt Lurium for å oppnå raske resultater, men aldri si aldri. 

Følger anbefalingene fra forumet selvom det ikke akkurat er V8er i minigrabberen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mistanke om følgeskader på dette produktet. Enkelte andre produkter som kategoriseres som Lurium kan virke som tiltenkt, men det er vanskelig å skille disse fra andre. Enn så lenge får Lurium stå i butikkhylla. 

 

Endret av BBernt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig her - bytt olje IHHT intervall, og anbefalinger for den motoren det gjelder.

Så lenge man bytter olje og filter som man skal så er det ikke være noe behov for rensing eller andre tilsetninger. Slike produkter selges basert på folks usikkerhet når man gjør ting selv. 

Jeg har selv opplevd å få servert linjen "det er jo nesten ikke noe poeng i å bytte olje om du ikke renser motoren med produkt x først" sammen med noen bilder av noe som visstnok skulle være før og etter på innsiden av en motorblokk. - når jeg skulle ha olje til en bil.

Jeg fant meg en annen butikk å handle oljen min i.

 

Den skiten som sitter godt fast på innsiden av blokka skal få lov til å bli akkurat der den er, der gjør den ingen skade overhodet. Om den skal av så gjøres det når motoren er demontert - ikke under normal drift. Da får du bare tettet en eller annen stakkars oljekanal med påfølgende resultater.

 

-Camarogeddon

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...