Gå til innhold

Bentsens D2 turbil-offroad bil.


b3ntsen

Anbefalte innlegg

På 17.1.2021 den 17.49, telindnor skrev:

Bentsen og Bentsen asoo B)

Dette blir bra.

Ser jo ut til å være helt supert lys :wub: 

Ja, grise fornøyd med det lyset der! Vanvittig og godt en ser plutselig i mørket..

 

Har en firmabil med typ stearinlys i front, så det er jo ganske store forskjeller ute å går.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei og god påske!

 

Vi har jobbet litt på bilen i påsken, og kommet litt lenger mot hva vi ønsker å få gjort før vi forhåpentligvis skal bruke den som "sommerferie" i sommer.

 

Vi har hatt av taktrekket utallige ganger for å tette vannlekkasjer fra takluke og rundt frontrute. Nå har vi smørt inn og tettet alt så godt det lar seg gjøre, så da får vi krysse fingrer for at det ikke kommer mer vann inn :)

 

Da vi hadde taktrekket ute, la vi dynamat extreme støydempingsmatter i taket. Og det virker som har fått det til og bli betraktelig mye mindre støy! Så det er topp.

 

 

Legger ved noen andre bilder fra vintern som har vært og tur og landrover!

 

Vi har kost oss masse, nå leiter vi etter takgrind til å montere taktelt på, så om noen har noe brukbart til det, ta kontakt med oss :)

EDE08A22-0FDB-4D30-8D8C-0A6343F71837.jpeg

6EDF26EB-22B2-437A-A7D9-65866EEE6090.jpeg

E46B76E9-10BB-4E73-B4E3-2136190599FA.jpeg

CCE5FA16-B32E-4687-A294-746095DFB772.jpeg

74BF7286-8F38-46AF-BB8C-E27C9F991B14.jpeg

055491C1-3412-4DE7-9859-8277B2BB4B24.jpeg

C5B872F2-BB88-41C7-9172-484B1906BFB8.jpeg

09842F30-3C7F-4612-88B8-B72EDE7F0435.jpeg

8AF7C9B6-0AB4-4613-9750-02E13AD6F5B3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Sliter vi fortsatt med bilder? 

Jeg får dem ikke til og virke ihvertfall..

 

Jeg har hatt litt og gjøre i det siste, meg og @nestneb kjørte en tur til lampeland her en lørdag som var, for å teste litt utenfor asfalten.

Det likte jo ikke frontfangeren, tok vel nøyaktig 4 minutter inn i kjøreløypa før den subbet nedi en fjellkant, og knakk/sprakk så tåkelys hoppet ut av fangeren .. hehe.. 

 

Har en stålfanger i bestilling som bør dukke opp om 5 dager ish, men vi hadde det moro. Utrolig å disse bilene kommer frem der jeg minst hadde forventet det.. Har lite erfaring med å kjøre utenfor asfalt og terrengkjøring, men vanvittig gøy å teste det!

 

Måtte få av jordankeret, så hadde et litt mindre hengerfeste stående på en delebil som vi kjøpte i forbindelse med rep. av den første discoveryn vår.. Så demonterte og remonterte det på min, samtidig monterte jeg stålfanger bak, da original  plast fangeren hadde en sprekk..

 

Legger ved link til flickr.com for bilder av herligheten. https://flic.kr/s/aHsmX1m3JC

 

 

Endret av b3ntsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, b3ntsen skrev:

Sliter vi fortsatt med bilder? 

Jeg får dem ikke til og virke ihvertfall..

 

Jeg har hatt litt og gjøre i det siste, meg og @nestneb kjørte en tur til lampeland her en lørdag som var, for å teste litt utenfor asfalten.

Det likte jo ikke frontfangeren, tok vel nøyaktig 4 minutter inn i kjøreløypa før den subbet nedi en fjellkant, og knakk/sprakk så tåkelys hoppet ut av fangeren .. hehe.. 

 

Har en stålfanger i bestilling som bør dukke opp om 5 dager ish, men vi hadde det moro. Utrolig å disse bilene kommer frem der jeg minst hadde forventet det.. Har lite erfaring med å kjøre utenfor asfalt og terrengkjøring, men vanvittig gøy å teste det!

 

Måtte få av jordankeret, så hadde et litt mindre hengerfeste stående på en delebil som vi kjøpte i forbindelse med rep. av den første discoveryn vår.. Så demonterte og remonterte det på min, samtidig monterte jeg stålfanger bak, da original  plast fangeren hadde en sprekk..

 

Legger ved link til flickr.com for bilder av herligheten. https://flic.kr/s/aHsmX1m3JC

 

 

 

Fin bil..og super terrengbil. Greit å få bort det som allikevel ville ramlet av før eller siden. 

Ang bilder funker det topp på min Android tlf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Hei hei!

 

En oppdatering som alltid skjer for sjeldent.

 

Bilen blir brukt til hverdags og fungerer som bare rakkern. Nettopp montert nye stabstaglenkearmer rundbaut, da ACE systemet klaget (Det ene staget datt fra hverandreleddet, så da byttet jeg likegreit alle)

287246858_585827929715974_417457865307644323_n.jpg

 

Har omsider fått AC'n til og virke igjen, fikk et tips for en stund siden om å sjekke det røret som går frem foran radiatoren til AC. Det var visst en vanlig plass at det korroderte, bestilte nytt rør. Byttet og kjøpte et kit med kjølegass på electroshop.no fylte på og vipps, så blei det kald bil. Det var deilig på en god varm sommerdag!

293742258_368074755401521_18030487581097

 

 

Videre har jeg endelig fått lurt med meg hele familien ut på tur i takteltet.

Vi feiret minstemanns 1 års dag i takteltet, Det var en veldig koselig tur med mye knott, så vi måtte evakuere inn i teltet før vi omtrent ble spist opp..

 

 

Photo_6553734_DJI_134_jpg_18404562_0_2022630104026_photo_original.jpg.jpg

 

 

Gleder meg til flere turer og opplevelser med denne bilen som fortsetter og imponere hver gang ;D

B7ECA740-C9B0-4912-832C-51022218C4AE.jpg

 

 

 

Solnedgangs bilder tatt med DJI Mini 3 Pro, amatør drone pilot, learning by doing.

Photo_6553717_DJI_117_jpg_4617422_0_2022629221814_photo_original.jpg.jpg

 

6589DA4D-4441-4AAD-8B29-D1ACADF16BF1.jpg

 

 

 

Videre holder jeg på med litt innredning. Irritert meg lenge når vi skal på tur at alt bare ligger å flyter i poser og pappesker baki bilen. Jeg er fan av milwaukee's utstyr. Bruker Packout systemet på jobb, og ble inspirert til å bruke det som en turinnredning.

 

Det som er genialt her er jo enkelheten, det kan klipses fast hvor en du ønsker, oppå hverandre, innihverandre, under hverandre! Suverent.

 

Som jeg nevnte tidligere, hender det jeg må ha med barnevogn i bilen, dermed tar jeg og løfter ut alt av skuffeseksjoner og kjøleboks iløpet av 30sek - 1 min. Og kan hive inn barnevogna.

 

På døra henger jeg den øverste "Crate'n" og legger på ei tilpasset plate, så har jeg arbeidsbord hvor jeg kan tilberede mat eller lignende.

IMG-3293.jpgIMG-3295-2.jpg

 

 

Kom over ei takgrind på finn.no som skulle selges, kjøpte den og har nå omsider kommet meg igang med å fjerne rust, og fikse den opp igjen, så jeg kan få den på bilen. Denne trenger litt pleie, den har rustet av et par steder, så må lære meg og sveise ser jeg :p

 

Når alt er sveist sammen og pusset ned, kommer jeg til og spraye den med svart raptor lakk, så blir det et godt underlag for takteltet, eller planker til oppussing :D

IMG-3308-2.jpg

Endret av b3ntsen
flere bilder og info!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra arbeid her. Disco er en fantastisk turbin. Bra du fikk igang airconditionen.:)

 

Har du forresten part nr. på aircon. røra?

Endret av sondre b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sondre b skrev:

Mye bra arbeid her. Disco er en fantastisk turbin. Bra du fikk igang airconditionen.:)

 

Har du forresten part nr. på aircon. røra?

Disco'n blir bare bedre og bedre. Kjempefornøyd med bilen igrunn :wub:

 

Røret jeg kjøpte : JUE108230P

 

 

 

4 timer siden, lafterolf skrev:

Hvilken gasstype brukte du?

KIT ALL IN ONE Enviro-Safe R134a R12
 

Og, ja. Jeg har kjørt en runde med lanolin behandling. Må få tak i en dunk til med mer lanolin, og smøre inn overalt :D fantastisk vidunder middel!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, b3ntsen skrev:

JUE108230P

Takk :)Var den jeg utifra bildet ditt kom til når jeg satt og snoket litt. Har heller ikke kjøling på anlegget.  Kunne vært kjekt på varme turdager med AC iorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må innrømme det at AC er en fin ting.

 

Nå er vi ikke så ofte bortskjemt med bra vær her, men de dagene som det koker, da er det virkelig godt å ha muligheten til og justere.

 

Var innom countryfestivalen i Seljord i helgen, og virket som folk likte bil og muligheten for litt skygge og trekke seg tilbake i :D

 

Satt opp solseil og takteltet, og lagde en fin fin camping plass for en vennegjeng! Moro var det, får ikke lastet opp bildet akkurat nå ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...