Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
b3ntsen

Bentsens D2 turbil-offroad bil.

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei!

Lager en liten tråd om den nye bilen i gårdsplassen. Dukket tilfeldigvis opp på marketplace på facebook en søndags ettermiddag. Var ikke hjemme og fikk sett den på søndag, men fikk tak i selger og fikk avtalt møte mandag kveld. Og da blei det impulshandel, har kikket lenge etter discovery..

Så jeg hadde med meg broren min, @nestneb som er medlem her. Så vi blei enige om at vi skulle kjøpe den sammen og fikse den opp og få eu godkjent den igjen! 

Info om bilen:

Landrover Discovery 2,

2000 modell

km 275.000 ~

Virker som den har blitt tatt godt vare på opp igjennom årene. Utsiden ser ganske hel og pen ut, imens innvendig var det litt rust og vann å ta tak i!

Kommer mer utfyllende post, jeg måtte bare få startet tråden, skal fylle ut med mer info og bilder.

Her er de første bildene jeg tok av bilen, og henting av den.

45A69908-E9B2-40A0-9818-C9F69A768B61.jpeg

0C6077DB-DFED-4437-A311-02BCE5FBA80D.jpeg

F968556C-E16C-4D15-B072-8A04214D2983.jpeg

A81CC850-B1D0-4A48-886E-341EB885B1F9.jpeg

C71E9DE0-73E8-4EB4-8CB2-364E825962E4.jpeg

Edited by b3ntsen

Velkommen og grattis med flott vogn. Ser frem til masse bilder :)

Takk, dette blir spennende. Alltid vært ihugget senkesett fan, alltid likt bilene mine lavest mulig.

Men har nå lyst til å prøve det motsatte. En høy offroad bil som kan brukes til så mangt. Blir forhåpentligvis taktelt, vinsj og markise på sikt. Så jeg kan få med dama med på tur :)

Kult. Grattis ned prosjekt. Gøy med flere LR i Grenlandstraktene også :)

Savner min D2! Egentlig ganske geniale biler, man får komforten til nyere biler, i hvert fall mer enn i Defender, og er relativt enkle å skru på...

Grattis!

Ja, @telindnor Nok en LR i grenland nå, eller denne ble kjøpt i skien, så har vel vært her en stund. Men nå blir den kanskje litt mer synlig og brukt fremover ;)

@motom Kan jeg godt forstå, D2 er i mine øyne kule biler, men har aldri kjørt en, annet enn inn og ut av garasjen, så vet ikke helt hvordan den er sånn sett.. Men gleder meg veldig til og få den på veien igjen, og få kjørt den litt..

Vært noen solide arbeidsøkter denne helgen, vi har blant annet startet demontering av alt interiør, for å få sjekket tilstand på gulv og sånt. Da vi merket at det var vann på gulvteppet når vi begynte og inspisere litt.

Har slipt vekk all rust jeg kom til og fikk pusset, renset med rust killer, malt over gulvet der hvor vi ikke trenger og sveise hull..

Fortsettelse følger, det finnes mer rust ved panserhengslene, som blir en svær jobb, for å fikse det, og ingen av oss har noe særlig sveise kunnskaper så her får vi lære underveis og prøve og feile er jeg redd for.

IMG_3645.JPEG

IMG_3647.JPEG

IMG_3648.JPEG

IMG_3651.JPEG

IMG_3652.JPEG

IMG_3665.JPEG

IMG_3667.JPEG

IMG_3668.JPEG

IMG_3671.JPEG

IMG_3675.JPEG

IMG_3676.JPEG

IMG_3699.JPEG

IMG_3700.JPEG

IMG_3704.JPEG

IMG_3724.JPEG

Ja, bokstavelig talt bøttesete,fant ut at vi måtte ha ett eller annet lett og ta ut og inn, for å få kjørt inn og ut av garasjen ;) valget ble lett da.

Dere har virkelig gått til verks.... er dessverre ett par steder det kan lekke inn vann, men det hjelper ikke at snøen som smelter om vinteren renner av gummimattene og ned ved dørlistene. Lydmattene under gulvteppe holder godt på fuktigheten også :(