lrsg Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Fikk engine system fault i dag, sammen med suspension lowered og park brake fault i displayet. Avlesning av feilkode viser til P0087 fuel rail system pressure too low, pluss diverse U kommunikasjonsfeil. Det tyder vel på at LPFP eller HPFP svikter. Men ser av tidligere innlegg her og andre steder at også dieselfilter, IC slange, turboslange, bremselysbryter, batteripoler m.m. nevnes i denne forbindelse. Er det noen som rent faktisk har blitt kvitt en P0087 for godt uten å bytte pumpe? Skal i gang med undersøkelser nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 2. august 2020 Forfatter Del Skrevet 2. august 2020 Byttet bremselysbryter og feil forsvant, føler meg likevel ikke helt trygg på at det varer. Tenker å bytte dieselfilter også, men det er ikke mer enn drøyt 20000 km siden sist. Er det noen som har opplevd behov for å bytte dette etter såpass kort tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 Det holder med at man er uheldig og tanker diesel med vann en gang.. Eller på en stasjon der biomassen i dieselen har begynt å skille seg, og de har litt lave nivåer på tanken slik at noe av dette luer seg gjennom filteret på stasjonen. Filteret bytter jeg hver høst, uansett kjørte kilometer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 39 minutes ago, lrsg said: Byttet bremselysbryter og feil forsvant, føler meg likevel ikke helt trygg på at det varer. Tenker å bytte dieselfilter også, men det er ikke mer enn drøyt 20000 km siden sist. Er det noen som har opplevd behov for å bytte dette etter såpass kort tid? Jeg må ikke, men bytter alltid hver høst. Sammen med de andre filtrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 2. august 2020 Forfatter Del Skrevet 2. august 2020 Ikke uventet kom feilen tilbake etter en tids kjøring, så bremselysbryteren var det ikke... Da er bytte av dieselfilter neste sjekkpunkt. Det er jo lov å håpe at filteret av en eller annen grunn har fått nok selv etter 20000 km. Hvis ikke ligger det vel an til at høytrykkspumpen må erstattes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 Her byttes dieselfilter hver høst enten det kjørt 12’ eller 15’. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 2. august 2020 Forfatter Del Skrevet 2. august 2020 Hvis nytt dieselfilter kurerer min P0087 feil så blir det garantert rutine med årlig bytte her også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Etter å ha samlet informasjon om fuel rail pressure too low problematikk i noen dager, er konklusjonen ganske klar: høytrykkspumpa må skiftes. Det er en ganske dyr del, men det finnes heldigvis overhalte brukte pumper å få kjøpt (med garanti) til halve prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Slitte/lekke dyser vil også gi lavt trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Det stemmer, men da får man typisk opp en feilkode på injektorene også, etter det jeg har lest meg opp. Det har ikke jeg. Så jeg har nok ikke annet valg enn å bytte pumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 Byttet du dieselfilteret? Jeg mener, det er ingen dyr del. Bare for å ha det gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 7. august 2020 Forfatter Del Skrevet 7. august 2020 Nytt originalt filter er på vei fra UK det også, men det er ingenting av det jeg nå har funnet som tyder på at filterbytte vil løse problemet. Det er ett drøyt år siden sist. Satser på å få byttet både pumpe og filter neste uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 7. august 2020 Del Skrevet 7. august 2020 12 timer siden, lrsg skrev: Det stemmer, men da får man typisk opp en feilkode på injektorene også, etter det jeg har lest meg opp. Det har ikke jeg. Så jeg har nok ikke annet valg enn å bytte pumpe. Ville målt returmengde fra dysene før jeg bestilte ny pumpe iaf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 12. august 2020 Forfatter Del Skrevet 12. august 2020 Da er bytte av HPFP gjennomført og bilen har vært utsatt for kjøring over noe tid i høyt turtall og med høy fart. Alt vel. For å rettferdigjøre min passe skråsikre uvitenhet med å bestille ny pumpe uten å teste så mye annet først, så ble pumpa byttet uten å bytte dieselfilter. Da er jeg ganske sikker på at feilen kom av en sliten høytrykkspumpe. Filterbytte kan da vente til senere i høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Så bra det løste seg! Og bra du ender tråden med løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnulv Skrevet 10. oktober 2021 Del Skrevet 10. oktober 2021 Hei. Jeg har byttet Høytrykks pumpe og satt inn en ny Trykksensor i manifolden, for opp de samme alarmen og felkoden som tidliger nevnt i artikkelen. Jeg har ikke bytte Dieselfilteret men det gjøres i morgen. Hva annet kan det være? For også opp at de ikke finner Volt avlesning på Sensoren. Kan det være at jeg har fått feil Trykk sensor? Noen som kan spekulere litt? Dette er en 2005 TDV6, Dyser er blitt skiftet for ca 80.000 km siden. Bilen er gått 320.000. Kan ikke liste opp alt som er skiftet, men det er mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Velger å fortsette på en litt eldre tråd, i stedet for å lage ny. Har lest mye her, samt i denne tråden: Jeg har nemlig kjøpt meg en 07 D3 som søndagsbil og prosjekt, og symptomene utarter seg på følgende måte: Engine/transmission/park brake/hdc fault kommer helt periodisk, i helgen kjørte jeg feks 23 mil og de første 18 milene gikk helt fint. Men når feilen først har kommet, kommer den nesten hver mil. Det er da helt tilfeldig når den kommer, men gjerne når veien er flat og jeg verken gir gass eller bremser. Den kan også fremprovoseres ved å gi full gass, når den da begynner å komme litt opp i fart så den får motstand, kommer feilen. Basert på denne tråden på det britiske disco3-forumet: https://www.disco3.co.uk/forum/topic130062.html målte jeg matetrykket fra tanken til bare 3psi, så da lukter det pumpebytte der. For ordens skyld målte jeg før og etter filterbytte, 2,5psi før og 3psi etter. Jeg ser ikke bort ifra at jeg kan ha flere feil, men ettersom matetrykket skal ligge mellom 6-7psi, bytter jeg den pumpen først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 @iknutis Få laget et prosjekttråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 27. mars 2022 Del Skrevet 27. mars 2022 (endret) På 2.3.2022 den 19.55, jorgenht skrev: @iknutis Få laget et prosjekttråd Er vel nok humørsyke Discoer på forumet. Fikk endelig byttet tankpumpa idag, men måler trykket likt; 3psi på tomgang og negativt trykk på ventilen under pådrag. Nå er jeg litt rådvill. edit; Mine koder er P0087 fuel rail system pressure too low P000e-22 fuel volume regulator conteol exceeded learning limit - general signal failure Endret 27. mars 2022 av iknutis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Fått tips på facebook om å bytte høytrykkpumpa, og også info om at matepumpa i tanken normalt ikke leverer så mye som 6-7psi. Med andre ord er ikke guiden på britisk forum å stole på. Så da gjenstår det bare å finne en solid leverandør av pumpe, til en så hyggelig pris som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 Bytte av høytrykkspumpe løste mitt problem, hadde samme feilkode som deg. Kjøpte overhalt brukt pumpe på ebay, fra Latvia. Halv pris av ny. Verdt å søke etter. Men vær obs på at Euro 3 og Euro 4 motorer har ulike pumper, endringen kom i 2007, så vit hva du må lete etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 10 timer siden, lrsg skrev: Bytte av høytrykkspumpe løste mitt problem, hadde samme feilkode som deg. Kjøpte overhalt brukt pumpe på ebay, fra Latvia. Halv pris av ny. Verdt å søke etter. Men vær obs på at Euro 3 og Euro 4 motorer har ulike pumper, endringen kom i 2007, så vit hva du må lete etter. Tusen takk for tips og innspill. Jeg har euro 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 30. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2022 LR butikken skaffer også overhalte pumper forresten https://lrbutikken.no/index.php?id_category=72&controller=category Koster nok litt mer enn å kjøpe selv direkte fra utlandet, men kan være et godt alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 Da har jeg byttet til overhalt pumpe fra Island4x4, men feilen oppstår på 110k kpa, som før. Tankmåleren min henger også litt på kvart tank før lampa plutselig tennes, så jeg bestiller nå ny, komplett enhet til tanken og tar jobben med å skifte den igjen. I håp om å få mer trykk på schraderventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 Byttet til ny komplett pumpe i tanken, men fortsatt ikke mer trykk på Schraderventilen. 3psi på tomgang, som går ned til rett under 0 psi ved pådrag. Får nå p117d feilkode, som jeg ikke har fått før; P117D-00 (68 ) Fuel volume regulator control exceeded maximum control limit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.