Jump to content
LRforum
Carl Georg

Disco 2 SLS compressor

Recommended Posts

Hei

Da har jeg fått min første feil på SLS systemet, ikke så galt det etter 20år. :)

SLS lampa lyser og det er helt tyst... Feilmelingen fra iCarsoft er "right rear corner valve power amplifier open circuit"

Tips mottas med takk.

Feilen tyder kanskje på at ventilblokken har feilet. De pleier det ikke være så mye problemer med og vet ikke om de kan repareres. Mulig den også bør byttes.

Hvis det er første feil og du ikke har gjort noe med SLS systemet før nå ville jeg kjøpt nye belger og høydesensorer og byttet de samtidig :)

Gjør du dette har du i teorien helt nytt SLS system og kan kjøre 20 nye år uten problemer :)

Bytte av tørkemiddel til kompressoren (bak venstre baklykt) er også lurt :) 

Hei

Nye belger har jeg hatt liggende på lageret i 10år, de har sikkert gått ut på dato nå.. heheh;)

Så Ventilblokka, sitter den ved pumpa eller? Tørkemiddel, er det noe jeg får på LR eller? Aldri hørt om det før.. Det er vel rett ved luft inntaket det.

Ventilblokken sitter rett foran kompressoren på D2.

Tørkemiddelet gjør at luften inn til kompressoren inneholder mindre fuktig luft. På D2 sitter den bak venstre baklys. Du får kjøpt kit på ebay for å bytte innholdet (søk på f.eks; Discovery 2 – Air Suspension Compressor Air Dryer Filtration Repair Kit)

På P38'en jeg hadde kunne man ta ut dette tørkestoffet og tørke det i steikovnen på moderat varme.

5 timer siden, motom skrev:

Ventilblokken sitter rett foran kompressoren på D2.

Tørkemiddelet gjør at luften inn til kompressoren inneholder mindre fuktig luft. På D2 sitter den bak venstre baklys. Du får kjøpt kit på ebay for å bytte innholdet (søk på f.eks; Discovery 2 – Air Suspension Compressor Air Dryer Filtration Repair Kit)

Takker og Bukker!

Hei Igjen

Da har jeg byttet ventil blokka, samme feil melding. Nå er all lufta gått ut av bilen.. :)

Posted (edited)

Vent, det er en på pumpa også.. Sjekker den. Det er vel det som er Eksos, de 2 på ventilblokka går vel til hver side.

Edited by Carl Georg

1 time siden, motom skrev:

Her er litt info om SLS, dekker kanskje ikke akkurat dine symptomer men hvis begge belgene tømmes så kan det nok være eksos ventilblokken ja. Klarte ikke se om den ventilen kan kjøpes separat. 

https://www.landyzone.co.uk/land-rover/disco-ii-air-suspension-–-the-definitive-guide.61211/

Hei, det ser ikke sånn ut, den henger på pumpa, men jeg kjøpte den også for å ha liggende, så det var litt flaks. :) Bytter i ettermiddag. Begge er tømt fordi jeg måtte skrue av slangene, sa ble den tomt gitt. :)