Gå til innhold

Disco 2 SLS compressor


Carl Georg

Anbefalte innlegg

Feilen tyder kanskje på at ventilblokken har feilet. De pleier det ikke være så mye problemer med og vet ikke om de kan repareres. Mulig den også bør byttes.

 

Hvis det er første feil og du ikke har gjort noe med SLS systemet før nå ville jeg kjøpt nye belger og høydesensorer og byttet de samtidig :)

Gjør du dette har du i teorien helt nytt SLS system og kan kjøre 20 nye år uten problemer :)

 

Bytte av tørkemiddel til kompressoren (bak venstre baklykt) er også lurt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nye belger har jeg hatt liggende på lageret i 10år, de har sikkert gått ut på dato nå.. heheh;)

 

Så Ventilblokka, sitter den ved pumpa eller? Tørkemiddel, er det noe jeg får på LR eller? Aldri hørt om det før.. Det er vel rett ved luft inntaket det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilblokken sitter rett foran kompressoren på D2.

 

Tørkemiddelet gjør at luften inn til kompressoren inneholder mindre fuktig luft. På D2 sitter den bak venstre baklys. Du får kjøpt kit på ebay for å bytte innholdet (søk på f.eks; Discovery 2 – Air Suspension Compressor Air Dryer Filtration Repair Kit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, motom skrev:

Ventilblokken sitter rett foran kompressoren på D2.

 

Tørkemiddelet gjør at luften inn til kompressoren inneholder mindre fuktig luft. På D2 sitter den bak venstre baklys. Du får kjøpt kit på ebay for å bytte innholdet (søk på f.eks; Discovery 2 – Air Suspension Compressor Air Dryer Filtration Repair Kit)

 

Takker og Bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

Her er litt info om SLS, dekker kanskje ikke akkurat dine symptomer men hvis begge belgene tømmes så kan det nok være eksos ventilblokken ja. Klarte ikke se om den ventilen kan kjøpes separat. 

 

https://www.landyzone.co.uk/land-rover/disco-ii-air-suspension-–-the-definitive-guide.61211/

 

 

 

Hei, det ser ikke sånn ut, den henger på pumpa, men jeg kjøpte den også for å ha liggende, så det var litt flaks. :) Bytter i ettermiddag. Begge er tømt fordi jeg måtte skrue av slangene, sa ble den tomt gitt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...