D4Kjetil Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) Må ta en utskift av bremseklosser og skiver foran og bak, calipere bak må nok også skiftes. Hvor anbefales det å kjøpe disse delene for å noe som er «brukbart»? Endret 25. juli 2020 av D4Kjetil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Advanced Factors. Island4x4 Bare gode erfaringer med begge. Velge og vrake i deler. Lurt å hive på et servicesett- så har du til neste gang. Også lurt å sjekke kalippere for bevegelse- stempel Osv. Så slipper du stå der med dårlige stempel når nye skiver og klosser skal på. Koster minimalt fra UK. (I forhold til nyra du må selge her hjemme) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 Vel, vi har noen norske leverandører som har helt greie priser. Erik W. Sørensen feks, og han har nok alt på lager også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
D4Kjetil Skrevet 26. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2020 Takk for innspill. Skiftet caliper for under 1 år siden som allerede spiser klosser, så kvalitet kommer nok til å prioriteres før pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 Trenger ikke være kalipperen sin feil- glidepinner er jo en synder det og.. Har hatt min del av bremsetrøbbel, både stempel og glidepinner- hver for seg og sammen.. til man bare må starte på nytt. Med nye deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
D4Kjetil Skrevet 26. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2020 11 minutter siden, jorgenht skrev: Trenger ikke være kalipperen sin feil- glidepinner er jo en synder det og.. Har hatt min del av bremsetrøbbel, både stempel og glidepinner- hver for seg og sammen.. til man bare må starte på nytt. Med nye deler. Glidepinner går helt fint desverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 18 minutter siden, D4Kjetil skrev: Takk for innspill. Skiftet caliper for under 1 år siden som allerede spiser klosser, så kvalitet kommer nok til å prioriteres før pris. Ikke bare caliper som har betydning før om klosser slites. Sjekk også at bæreren der klossene holdes, ikke er rustne og at klossene glir lett inn og ut, samt at glidepinnene glir lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 Om du hadde beholdt originalcaliperne kunne du overhalt de. Tror jeg ga rundt 1500,- for stempler og tetninger til alle 4. Originaldeler (TRW) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 1 hour ago, engebo said: Ikke bare caliper som har betydning før om klosser slites. Sjekk også at bæreren der klossene holdes, ikke er rustne og at klossene glir lett inn og ut, samt at glidepinnene glir lett. På discoen er det vel blikk som byttes ved skifte av klosser. Så de bør jo være fine når man monterer opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, jorgenht skrev: På discoen er det vel blikk som byttes ved skifte av klosser. Så de bør jo være fine når man monterer opp igjen. Som oftest - ja. Men det hender at det har rustet litt bak blikket, og da kan det bli litt trangt allikevel/vrient å få blikket skikkelig på plass. Jeg gir nå bremseåkene en god omgang med stålbørste uansett hver gang jeg bytter bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, jorgenht skrev: På discoen er det vel blikk som byttes ved skifte av klosser. Så de bør jo være fine når man monterer opp igjen. Men hvis bæreren ruster blir avstanden oppe og nede der blekkene skal sitte, mindre og klossene kan gå tregere. Dette vil man kjenne ved montering. En løsning hvis man ikke har nye bærere, er å slipe av litt av metallet i hver ende av klossen. Dette er basert på egen erfaring og jeg må ved neste klossbytte også skifte bærere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.