Gå til innhold

Bremseoverhaling d4 2012


D4Kjetil

Anbefalte innlegg

Advanced Factors.

 

Island4x4

 

Bare gode erfaringer med begge. Velge og vrake i deler. Lurt å hive på et servicesett- så har du til neste gang. 
Også lurt å sjekke kalippere for bevegelse- stempel Osv. Så slipper du stå der med dårlige stempel når nye skiver og klosser skal på. Koster minimalt fra UK. (I forhold til nyra du må selge her hjemme) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være kalipperen sin feil- glidepinner  er jo en synder det og.. 

Har hatt min del av bremsetrøbbel, både stempel og glidepinner- hver for seg og sammen.. til man bare må starte på nytt. Med nye deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jorgenht skrev:

Trenger ikke være kalipperen sin feil- glidepinner  er jo en synder det og.. 

Har hatt min del av bremsetrøbbel, både stempel og glidepinner- hver for seg og sammen.. til man bare må starte på nytt. Med nye deler. 

Glidepinner går helt fint desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, D4Kjetil skrev:

Takk for innspill. Skiftet caliper for under 1 år siden som allerede spiser klosser, så kvalitet kommer nok til å prioriteres før pris. 

9E61F536-064D-4952-9D87-C914FA91E77B.jpeg

Ikke bare caliper som har betydning før om klosser slites. Sjekk også at bæreren der klossene holdes, ikke er rustne og at klossene glir lett inn og ut, samt at glidepinnene glir lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, engebo said:

Ikke bare caliper som har betydning før om klosser slites. Sjekk også at bæreren der klossene holdes, ikke er rustne og at klossene glir lett inn og ut, samt at glidepinnene glir lett. 

På discoen er det vel blikk som byttes ved skifte av klosser. Så de bør jo være fine når man monterer opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jorgenht skrev:

På discoen er det vel blikk som byttes ved skifte av klosser. Så de bør jo være fine når man monterer opp igjen. 

 

Som oftest - ja. Men det hender at det har rustet litt bak blikket, og da kan det bli litt trangt allikevel/vrient å få blikket skikkelig på plass. Jeg gir nå bremseåkene en god omgang med stålbørste uansett hver gang jeg bytter bremser. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jorgenht skrev:

På discoen er det vel blikk som byttes ved skifte av klosser. Så de bør jo være fine når man monterer opp igjen. 

Men hvis bæreren ruster blir avstanden oppe og nede der blekkene skal sitte, mindre og klossene kan gå tregere. Dette vil man kjenne ved montering. En løsning hvis man ikke har nye bærere, er å slipe av litt av metallet i hver ende av klossen. Dette er basert på egen erfaring og jeg må ved neste klossbytte også skifte bærere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...