Bølla Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) Har et lite problem med min D3. Bilen går ned på bumpstopp samt at jultrær med blinklys og dørlåsere har holdt et lite helvete med min sønn i dag. Fikk vel avlest sån ca 9tusen feilkoder Må innrømme at gul lampe har kommet til tider når bilen har stått parkert i litt ulent terreng. Byttet til nytt batteri i dag da det gamle var hele 2 år. Har vel aldri hatt et batteri i bilen så lenge. Etter en del feilsøking og feilkode c1131-92 Kompressor starter men stopper før den klarer bygge trykk. etter kort tid og gul lame på. Har AMK kompressor. Noen som har en god ide om hvordan en får tvangskjørt kompressor. Endret 25. juli 2020 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 https://www.disco3.co.uk/forum/suspension-error-c1131-92-af-c1a20-64-6c-126053.html den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Tar av plast deksel på rele, og tvangs kjører på den måten. Eller lag en kort ledning stump med type han kabel sko /spader i hver ende, og stikk ned i rele sokkel i sikr boks... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 26. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2020 Tvangskjørt kompressor med en lask. Kompressor starter og går til jeg fjerner lasken. Feilmeldingen kommer allikevel. Men fortsatt ngen luft til å heise opp bilen. Finner heller ingen lekkasjer. Har AMK kompressor kan det være tørkern som er problem her også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 (endret) Sjekk trykk av kompressor, og luft reservoar som den fyller. Det er muligens lekkasje særlig om den er gammelt. Endret 26. juli 2020 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 Fra verkstedhåndboka til en d4, men regner med det er innafor. Kan hende den 2E- er en vettug referanse også, men det fant jeg ikke noe om ... Det spennende her er jo hvor lufta blir av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 Rusten tank? Er vel ganske vanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 27. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2020 Takk for gode tilbakemeldinger. Har ny tank liggende og tar byttejobben på onsdag selv om alt er sjekket ut med zalometoden. Tvangskjøring av kompressor uten motor i gang ga heller ingen lekkasjelyder. Noen som vet dimensjonen på boltene til tanken regner vel med at disse ikke følger med i tankpakken fra øya. Har også lest at disse er noe strie og få løs og nye bolter må til uansett. Fikk en dårlig ide i dag, når først bilen er heist opp så fikk jeg tak i ny AMK kompressor til blodpris i dag. Likte ikke helt lyden fra den gamle og har en liten anelse at den har kjørt seg litt for varm, men hvis den er ok kan den fungere som reserve. Er vel mulig å få tak i repsett til disse også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 27. juli 2020 Del Skrevet 27. juli 2020 Tenker de boltene er rundt 6 el 8 mm. Har du endret software på luft systemet? Anbefales, da den gjør at kompressor stopper fylling av tank tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 27. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2020 @oggioffshoreJeep software endret sist jeg byttet kompressor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 30. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2020 Da ble det skifte av luft tank og kompressorbytte i går kveld. Først ville jeg ta ned tanken for å sjekke om tanken var lekk etter15 år, men faktisk så var det ikke den som var syndern. Ny tank på plass etter mye "hassel". De to bakre bolten satt noe inihel.... men gikk greit med bajonettsag De to fremre bolten gikk helt og tanken på plass. Bilen ville ikke løfte selv om jeg tvangskjørte kompresseror i ca 12 minutter og til den ikke gikk over 110gr. Da var det bare å ta fatt på kompressor. Har blitt noen skift av disse så her gikk alt helt smoot. Byttet til nytt rele og startet opp. 5 minutter etter så sto bilen helt normalt. Et raskt overblikk på gammel kompressor så ble mistanken til problemet at AMK kompressor også får problemer med en del hvitt støv innvendig. Ble for mørkt i går så tar en gjennomgang i ettermiddag for å sjekke tørker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 (endret) På 27.7.2020 den 21.48, Bølla skrev: @oggioffshoreJeep software endret sist jeg byttet kompressor... La du inn Jeep software så er det ikke rart bilen blir sur og protesterer Men bra det ordnet seg Endret 30. juli 2020 av Tobba Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.