Gå til innhold

Da ble det pling og ned på bumpstopp igjen D3


Bølla

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med min D3. Bilen går ned på bumpstopp samt at jultrær med blinklys og dørlåsere har holdt et lite helvete med min sønn i dag. Fikk vel avlest sån ca 9tusen feilkoder :oMå innrømme at gul lampe har kommet til tider når bilen har stått parkert i litt ulent terreng. 

Byttet til nytt batteri i dag da det gamle var hele 2 år. Har vel aldri hatt et batteri i bilen så lenge:). Etter en del feilsøking og feilkode c1131-92

Kompressor starter men stopper før den klarer bygge trykk. etter kort tid og gul lame på. Har AMK kompressor. Noen som har en god ide om hvordan en får tvangskjørt kompressor. 

Endret av Bølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av plast deksel på rele, og tvangs kjører på den måten. 

Eller lag en kort ledning stump med type han kabel sko /spader i hver ende, og stikk ned i rele sokkel i sikr boks... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangskjørt kompressor med en lask. Kompressor starter og går til jeg fjerner lasken.

Feilmeldingen kommer allikevel. Men fortsatt ngen luft til å heise opp bilen. Finner heller ingen lekkasjer. Har AMK kompressor kan det være tørkern som er problem her også

Screenshot_20200725-124045_IIDControl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger. Har ny tank liggende og tar  byttejobben på onsdag selv om alt er sjekket ut med zalometoden. Tvangskjøring av kompressor uten motor i gang ga heller ingen lekkasjelyder.  Noen som vet dimensjonen på boltene til tanken regner vel med at disse ikke følger med i tankpakken fra øya. Har også lest at disse er noe strie og få løs og nye bolter må til uansett. Fikk en dårlig ide i dag, når først bilen er heist opp så fikk jeg tak i ny AMK kompressor til blodpris i dag. Likte ikke helt lyden fra den gamle og har en liten anelse at den har kjørt seg litt for varm, men  hvis den er ok kan den fungere som reserve. Er vel mulig å få tak i repsett til disse også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de boltene er rundt 6 el 8 mm. 

 

Har du endret software på luft systemet? Anbefales, da den gjør at kompressor stopper fylling av tank tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det skifte av luft tank og kompressorbytte i går kveld. Først ville jeg ta ned tanken for å sjekke om tanken var lekk etter15 år, men faktisk så var det ikke den som var syndern. Ny tank på plass etter mye "hassel". De to bakre bolten satt noe inihel.... men gikk greit med bajonettsag:D

20200729_191816.jpg

De to fremre bolten gikk helt og tanken på plass.

20200729_200135.jpg

 

Bilen ville ikke  løfte selv om jeg tvangskjørte kompresseror i ca 12 minutter og til den ikke gikk over 110gr. Da var det bare å ta fatt på kompressor. Har blitt noen skift av disse så her gikk alt helt smoot. Byttet til nytt rele og startet opp. 5 minutter etter så sto bilen helt normalt:D. Et raskt overblikk på gammel kompressor så ble mistanken til problemet at AMK kompressor også får problemer med en del hvitt støv innvendig. Ble for mørkt i går så tar en gjennomgang i ettermiddag for å sjekke tørker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...