suprlite Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 (endret) For 2 dager siden dro jeg litt hardt ut av et kryss. Når bilen gira opp begynte kassa å slure. Så idag tappa jeg av girolja som så helt fin ut, og helte på ei flaske lucas transmissionfix og fylte på ny girolje. Men fortsatt: når jeg akselererer går den høvelig fint igjennom de første 3 girene, men når den skal i 4. vil den først ikke skifte gir, også slipper det og turtallet går opp uten at fremdriften øker. Hva høres dette ut som? Jeg har lest noe om solenoid i girkassa (er det det samme som governor valve forresten?) som kan resultere i lignende tilstander men....(?) Endret 21. juli 2020 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 22. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2020 Ved testing med nanocom under kjøring idag gikk soleniod 1 og 2 av og på under kjøring mens nr 3 sto på off hele tiden. Noen som vet hvordan dette skal være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 23. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2020 Er det virkelig ingen her som har noen anelse om hva problemet mest sannsynlig er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 23. juli 2020 Del Skrevet 23. juli 2020 Sikker på at du har fått på nok olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 23. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2020 52 minutter siden, leiohel skrev: Sikker på at du har fått på nok olje? Helt sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnung Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Det KAN være (meget mulig faktisk) luftmengdemåleren som er gåen. Ihvertfall var det det på min D2 med V8. Om det er luftmengdemåler på en diesel aner jeg ikke. Mmerkeverksted tok ut girkassen og overhalte den, men samme problem...inntill de fant på å bytte luftmengdemåler, da ble alt ok. Symptomer,- girkassen ville ikke gire opp og ruste opp på høye turtall etter akselerasjon) Bjørnung Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 25. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2020 Luftmengdemåler funker. Bytta maf'en ifjor (og girkassa fungerte når maf'en var ødelagt og). Etter hva jeg kan lese fra nanocom fungerer map'en og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Men likevel ikke dumt tenkt, for mangler motoren hk vil ikke automaten lystre. Du har sjekket at wastegateventil går lett og ikke henger i åpen stilling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 28. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2020 (endret) Nå viser det seg at det kanskje ikke er kassen allikevel. Jeg tok en prøvetur uten luftfilteret i idag, og da livnet bilen til og gikk opp i 4.gir (ja jeg føler meg litt dum nå ) Men den er ikke helt frisk ennå merker jeg. Trekker dårlig og knoter litt med girskift. Jaja, har bestillt nytt luft og dieselfilter på bilxtra. Maf og map fungerer. Dieselpumpa fungerer. Jeg får vel ta en titt på vakuumslangene og wastegateventil. Det ligger feilmeldinger inne om overboost, så jeg får justere ned turbotrykket litt og. Men jeg har ikke merket noe til den klassiske nøkkingen man får på overboost når maf-verdien passerer 600 eller hva det var. Innspill ønskes. Endret 28. juli 2020 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Har du katalysator på eksosrøret ned fra eksosmanifold? Den bør fjernes om du har en sånn kladd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 28. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2020 Ehm, kremt...såklart har jeg det. Den er jo ulovlig å fjerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 5. august 2020 Forfatter Del Skrevet 5. august 2020 Da var girkassa kurert. Problemet var en sprukket vakuum-slange på innsugsrøret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 3 timer siden, suprlite skrev: Da var girkassa kurert. Problemet var en sprukket vakuum-slange på innsugsrøret Bra at du skriver hva løsningen var, takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 5. august 2020 Forfatter Del Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, smejan skrev: Bra at du skriver hva løsningen var, takk Ja, det var litt flaut å skrive det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.