Gå til innhold

Disvovery 3, 05 aut. Starer slår ikke inn... Tenker feil på girspakevelger


Idar Lillebo

Anbefalte innlegg

Hei

Tror der er noe kluss med girspakevelgeren, noen som har en til salgs/utlån? Skal på tur ila helg... Evt bare kretskortet på "braketten"? Blir hjulpen med det også.

 

Startet med at sport mode forsvant, derpå ved to anledninger ikke noe utslag på starter - men ble plutselig OK etter litt nykking på girspakevelger… Nå derimot er den stein dau, starta dog kl 1300... kl 1600 drar ikke starter rundt.. Sport mode funger heller ikke, samme med "snurrehjulet" rett bak girstanga (men husker ikke om dette funger uten at motor går..). Ellers fungerer alt i område girstang...;)

 

Hilsen

IdarL

90020552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen går, hipp hurra

 

Etter hva jeg kan se leser ikke nanocom av spesielt mye live data... idtool eller hva det heter er nok mye bedre.


Men ble nok to feil ut av dette, «sport mode» mangler enda, men bilen går.  Banket litt på starter, da kom den. Målte også Ok signal/12v på startrelle og på starter, derav ble det konkludert med starter trøbbel. Er vel en eller annen treghet i starter.  Må vel ut på handel;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan I nøden åpne start rele, og tvangs kjøre starter. 

Samtidig, kan man jo se om det fysisk slår inn, får start signal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, har både tvangstyrt relé og bypassa relé. Men ser jo at relé slår inn, har også målt 12v på «starter inn» uten startrele koblet til og 12v både inn og ut med relé /tenning på. 
 

Så her er det nok selve starter ja, men fungerer nå igjen. 
 

selger du starter a Arild? Send meg evt en pm med prisantydning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først fått ut selve starter kan det jo kanskje være nok å bytte bare innslaget 

Nå så eg at ny starter fra UK ikke kosta allverden. 

Finnes jo de som over haler også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det artige er jo at starter nekta funke i bil, tok den ut (grei jobb tross alt syns jeg, og det va koma mek på grusplass på fjellet). I det starter var ute av bil snurra den som bare det. Smalt inn starter og bil starta fint.. neste dag var bilen like dau.

 

Da ble det et par slag på starter, siden har den funka topp. Har snart rulla 600km med både ferge, fjelloverganger og div pit stopp inkl 2tonn på kroken (forbruk 1,42)
 

Men trenger ikke den ekstra spenningen ved hver oppstart (iallfall ikke på ferger), så blir å smette inn en ny startet over ferie.

Endret av Idar Lillebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...