Gå til innhold

Batteriskralle


JokerS30

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en batteriskralle

Jeg er fan av Makita 18V, men syns den skralla er veldig stor.
Så det står mellom Milwaukee og Makita 12V

De n nye Makita 12V skralla har LIGGENDE batteri, som ser praktisk ut:
Makita  WR100DZ

 

Alternativet er en 3/8" skralle fra Milwaukee som vel ansees som " orignalen " innen batteridrevne verktøy

 

Milwaukee ansees vel for originalen innen batteridrevet skralleverktøy. En fordel med Makita 12V er at det fins ladere som takler både 12V og 18V batterier, så da kan den brukes til flere ting.

Hva sier erfarne fjellfolk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har milwaukee sin. Det er det verktøyet som blir mest brukt. Trekker 40Nm og ville ikke hatt mer kraft. Når de ikke greier å løsne skruer kan den brukes som skralle på vanlig vis.

Milwaukee har flere typer. En lengre og en med 70nm moment.

 

Så ikke momentet til Makita sin skralle.

 

Hva du velger betyr lite tror jeg. Du vil elske dette verktøyet om det er blått eller rødt.

Milwaukee har også overgang fra 3/8" til 1/4" som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Milwaukee er den lave farten. 250omdr er mer enn raskt nok når man skrur mindre skruer.

 

Har ikke prøvd Makita sin, men det høye turtallet gjør meg betenkt.

Den kostet i underkant av 2400kr inkl frakt og mva på verktøy.no for mindre enn noen dager siden. Nå har prisen steget igjen.

 

Og Milwauke har en liten muttertrekker som bruker samme batteri. Mye mindre enn Makita sin. Den kunne jeg tenkt meg.

 

Har 2stk fra Makita fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...