Gå til innhold

Discovery 2: lavere på ene siden


Kjetillo

Anbefalte innlegg

Hvis du har Nanokom så kan du enkelt justere høyden og lagre i ECU, men hvis den plutselig ble sånn så har det vel oppstått ett problem som må løses først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Jeg merket ikke at den var skjev da jeg kjøpte den, stod på litt ujevn underlag. La imidlertid merke til det en kort stund etter at jeg kom hjem. Tror ikke det er lekkasje, da høydeforskjellen er lik uansett om motoren er i gang, eller om den har stått noen dager. Når jeg hever bilen bak er det fortsatt forskjell på høyden, men litt mindre enn i vanlig kjørehøyde.

Jeg får sjekke framfjørene litt nøyere. Nivåsensorene ser OK ut. Nanokom har jeg dessverre ikke, så jeg må nok bestille time på verksted for å avdekke om det er feil på sensorene, eller om det bare trengs justering. 

Noen som har et bra og billig kompetent verksted å foreslå i Follo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve sensoren kan vris litt også så kan justeres litt hvis du vil forsøke. Dette er relativt overkommelig å sjekke/justere selv.

 

Er redd dette blir en dyr bil for deg hvis du ikke ønsker å skru litt selv :) Hvis du trenger hjelp så får du alltids mer hjelp her på forumet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør helst "alt" selv, men Nanocom har jeg ikke. Er ny på Land Rover, så det er mye ukjent. Finner det meste på nettet, ellers så ser jeg det også er god hjelp å få her på forumet. Er i gang med å forebygge feil nå, og finner en del potensielt kommende problemer. Har plukket fra hverandre og satt i sammen SAAB i mange år: 95, 96, 99,900. Discovery 2 byr imidlertid på nye utfordringer.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke D2 noe sak :)

 

Her står det litt om bytte av belg, forøvrig en side med mye nyttig info:

http://www.discovery2.co.uk/Rear Air Springs.html

 

Trenger strengt tatt ikke Nanocom for å jobbe med SLS systemet, men Nanocom erkjekt å ha uansett.

 

Den vil sannsynligvis ikke vise like verdier på høyre og venstre side uansett, og du vil se bilen heve seg en god del  mer på en side hvis en av sensorene er gåen. Hvis de ser gamle ut så ville jeg vurdert å bytte begge to, i det minste løsnet dem og se at de beveger seg lett og at stagene står rett ( det ene leddet som festes til armen er bøybart men kan med fordel løsnes og strammes når bilen står rett).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å ta en visuell sjekk av begge sensorene og sjekk at både sensor og sensorstaget sitter fast.

 

Jeg hadde engang samme symptom, og da var det sensorstaget som hadde hoppet av bolten  pga morken gummi. 2 strips senere var bilen i orden igjen. PS: når det gjelder nanocom er det likesågodt å bite i det sure eplet og bare kjøpe en først som sist. Det sparer deg for en hel del feilsøking og hodebry. Dessuten lar den deg slette feilkodene. 

post-8673-0-93019600-1347147924.jpg

Endret av suprlite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...